Ga naar inhoud

Bestand opslaan voor andere versie Windows

Stamperken

Aanbevolen berichten

Ik heb een zelfgemaakt exceldocument meegegeven aan collega van mij doch hij kan deze niet openen op zijn pc.

Misschien een andere versie van Windows?

Nu zou ik verschillende keren het document willen opslaan maar met andere extensies om hem toch nog de kans te geven het te kunnen openen.

Mijn enige vraag: welke keuzes moet je maken uit de grote lijst die je krijgt?

Standaard slaat hij bij mij op onder "Excel 97-2003-werkmap (*.xls)"...

Onder wat moet ik nu nog opslaan om te kunnen openen in andere Windowsversies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken moet je met Excel 2003 bestanden kunnen openen die in 2007 opgeslagen zijn als: "Excel 79-2003 -Werkmap"

Alléén kan het gebeuren dat bepaalde functies niet werken. In het verleden heb ik regelmatig bestanden van 2007 geopend in 2003 die met deze extensie waren opgeslagen, zonder probleem.

Dus denk ik dat je het probleem ergens anders moet zoeken.

Of hij moet stegisoft zijn raad opvolgen.

bucky

aangepast door bucky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je collega documenten opgeslagen als xlsx ( dus komende van versie 2007 of 2010) niet kan openen omdat hij een oudere versie gebruikt (2003 of ouder) kan hij best het compatibiliteitspakket (klik erop) downloaden en installeren.

Zo kan je collega voortaan alle versies openen, bewerken, opslaan, en hoef jij niet telkens het bestand in een ander formaat op te slaan. ;-)

De viewer ( klik erop voor meer uitleg) uit bericht 2 is er dan weer indien je collega geen excel op zijn PC heeft staan.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag Stamperken,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.