Ga naar inhoud

is het zinvol en mogelijk mijn pc te upgraden?

Steven69

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb momenteel een medion Akoya MD8399 / E3310 D en zou die graag upgraden zodat ik terug met voldoende Fps kan gamen, strategy en wow.

ik dacht aan

RAM te verdubbele van 4Gb naar 8Gb. maar zou niet weten welke.

videokaart ati radeon hd 4350 512mb naar ati radeon hd4830 of nvidia Geforce 8800gt.

windows vista naar windows 7 64 bit.

alle tips, links en alternatieven zijn welkom

op voorbaat dank en mvg Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb momenteel een medion Akoya MD8399 / E3310 D en zou die graag upgraden zodat ik terug met voldoende Fps kan gamen, strategy en wow.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? wow en muziekbeheer
  2. Wat is mijn budget ? plusminus 500e
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? liefst niet
  5. Ga ik later upgraden ? nieuwe samenstelling
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? dvdbrander en cardreader die ik nu heb zijn handig
  7. Ga ik zelf assembleren ? liefst niet
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? windows 7 home premium
  9. Ga ik zelf installeren ? eender
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? momenteel mijn pc maar dan met enkele upgrades
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? reeds aanwezig
  12. Heb ik specifieke wensen ? even stil als nu toch zeker
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ? België, geen gedacht over momenteel

ik dacht aan

RAM te verdubbele van 4Gb naar 8Gb. maar zou niet weten welke.

videokaart ati radeon hd 4350 512mb naar ati radeon hd4830 of nvidia Geforce 8800gt.

windows vista naar windows 7 64 bit.

weet dus niet of dit allemaal nog gaat passen.

alle tips, links en alternatieven zijn welkom

op voorbaat dank en mvg Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hoi Steven69,

Zou je even het volgende willen uitvoeren.

Blijkbaar heb je een Medion pc, kijk eens of je op deze pc een MSN nummer kunt terug vinden.

Waar je dat vind lees je hier(klik erop)

Vermeld dan dit nummer even?

&

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

wattage staat spijtig genoeg niet op de voeding, enkel een m/sn nr en volgens mij een soort stocknr.

wat ik wel nog weet van tijdens mijn zoektocht naar antwoorden/oplossingen =

dat ik maximum 4 slots heb waar telkens een kaart in kan van maximum 3gb werkgeheugen

dacht dus dat 4x2gb beste zou zijn.

mvg Steven

en bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even goede vriend google gebruikt..

blijkt dus dat ik maar 250W heb. dus ja.. maw denk ik dat ik een andere voeding nodig zal hebben voor een gfx upgrade.

wat ik nu aan denk is: andere voeding = XFX Core Edition Pro 550W

gfx-card = XFX Radeon HD7700 double dissipation edition

dus nu is me vraag of dit allemaal wel zal trekken, moederbord enzo..

ja sorry ben op dit vlak echt wel een leek en wil zoveel mogelijk info voordat ik naar een plaatselijke computer-boer trek die me vanalles zal aansmere zodat ik binnen een jaar terug bij hem sta voor een reparatie.

Mvg Steven

en nogmaals merci voor de hulp

ps. op medion site zou mijn msn nr 10012528 zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hello,

Mag ik vragen waarom je die voeding voorstelt? (:-) nieuwsgierig)

videokaart ziet er stevig uit, zou mijn MoBo/rest van pc die kunne trekken of maakt dat niet veel uit?

heb een console voor al de "new heavy games" en voor op mijn pc, zover dat ik kan zien (behalve "The Elder Scroll - Online") heb ik maar maximum een 500ish mb grafische kaart nodig (strategy/sim en een 8j oude mmorpg dus)

dus vraag ik me nu af of het veel afdoet om een gfx-card te neme die 4x de max. req. is?

wat ik me nu ook afvraag is: voeding heeft 2 vents, gfx-card ook 1-2*,

zou het iets uitmaken alsk 2 extra vents plaats,

eentje onderaan-vanachter, die naar binne blaast en eentje onderaan-vooraan die naar buiten blaast (of omgekeerd)

zodat er een soort van koele vacium in de kast is??

Mvg Steven

Tyvm for the help & quick responce

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.