Ga naar inhoud

Nieuwe pc, internet veel trager?

Jonasje1

Aanbevolen berichten

Ok, ik heb dus onlangs een nieuwe pc laten samenstellen bij azerty, en ben hier heel tevreden over.

Hij is enorm snel, er is echter een groot probleem voor mij, het internet is ENORM traag.

Ik had eerst geen netwerkkaart die draadloos kon, dus ben ik maar zo een usb adapter van sitecom gaan halen. Geinstalleerd etc, bleek ik hiermee een snelheid van 0,50 mbps te halen op speedtest.net. Ik dacht eerst dat het aan de adapter zelf lag, test ik die op de laptop van mijn ouders, haal ik ermee 10-12 mbps. Aangezien mijn kamer redelijk ver van de router lag, heb ik het dan maar in een andere kamer geprobeert. De laptop ging tot 15 mbps, mijn pc echter maar tot 1.

Ik heb dan maar geprobeert om er de kabel in te stoppen en dit is het resultaat:

http://www.speedtest.net/result/2357681225.png

Het ligt zoiezo ook niet aan de kabel, de kabel ligt vlak bij de router, en op de vaste pc van mijn ouders haalt ie ook 16 mbps. Ok haalt de usb adapter van sitecom rond de 1,5 mbps als ik VLAK bij de router zit.

Wat moet ik hiermee? :dong:

- - - Updated - - -

ziehier mijn speccy

http://speccy.piriform.com/results/6abh4BYROulML6YmfXQB5Dg

aangepast door Jonasje1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, heb norton afgesloten en opnieuw een speedtest gedaan, geen beter resultaat.

Ik denk ook niet dat het aan me drivers ligt. Er zat namelijk bij de levering een paar cds met drivers en utilties zoals xfastlan op ( dus ook voor het moederbord ) die ik geinstalleerd heb.

aangepast door Jonasje1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de 16 mbps per seconde zeidden ze dat dit normaal was, en verder niet konden verhelpen aangezien ik redelijk ver woon van zo een box. Hier was ik ook tevreden mee, maar ik wil wet dat mijn nieuwe pc op het niveau van de andere komt te staan :S

aangepast door Jonasje1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.