Ga naar inhoud

Nieuwe pc, internet veel trager?

Jonasje1

Aanbevolen berichten

dat dacht ik dus ook, zo te zien zat die xfastlan er toch ook voor iets tussen aangezien ik mijn mbps toch al kunnen opkrikken heb naar 8, maar de andere pc's halen alletwee 15-16 met dezelfde kabel op dezelfde plek, dus ergens klopt er toch iets niet.

Instellingen,...??? weet het helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens vermoed ik dat er toch iets niet goed zit.

Dit is mijn provider formule met dit speedtest resultaat,zoals je ziet zijn de waarden een beetje gelijk ook al is het weekend.

Zou zo i zo eens langs Belgacom gaan met je bevindingen,echter je nieuwe PC is dan weer iets anders!!

Heb je nog andere tools geinstalleerd op die pc aangaande internetsnelheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, het enige wat ik heb geinstalleerd is windows 7, dan de cd van het moederbord geinstalleerd ( met alle drivers en utility's, waarvan ik die xfastlan gedeleted heb, daarmee de increase van 1 naar 8 ) en de cd van die usb adapter.

Niks anders. Misschien heeft die xfastlan instellingen verandert? Weet ik niet.

Het bellen naar belgacom gaat volgens mij maar weinig uithalen, aangezien we dit al maanden geleden eens heb gedaan.

Toen is er iemand langs geweest, die naar de bekabeling en die box is gaan kijken. De uitleg van belgacom was dat de box wat ver stond van ons huis, en omdat de box hoger staan dan onze woning ( straat daalt ), daarmee dat ik maar rond de 15 haal.

Niet te vergeten dat het belgacom is, mijn ouders weigeren dan ook om naar telenet te gaan omdat alles hier zowat van belgacom is. We hebben dan maar aanvaard dat we de helft van de mbps zoiezo verliezen.

Ik ben dus echter opzoek naar de oorzaak waardoor mijn nieuwe pc nog maar 8 behaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen mijn pc opgestart, stond nog steeds naast mijn router, doe ik een speedtest, behaal ik 15 mbps met de usb adapter. Ik dolgelukkig mijn pc afsluiten en naar de kamer van mijn ouders brengen ( staat vlak boven de router ). zeer goede connectie ( 4 van de 5 ) -> mbps 0.1. Terug naar beneden gehaald naast de router, terug maar 9.

Ik snap er echt niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.