Ga naar inhoud

Word Microsoft office 2007

colora

Aanbevolen berichten

Hallo,

In word gebruik ik tekstballonnetjes die naar een figuur in mijn document verwijzen. Is er iemand die weet hoe ik die tekstballonnetjes ten allen tijde op hun plaats bij deze figuur kan houden? Dikwils valt het voor dat de positie van de figuur moet aangepast worden in mijn document. Telkens moet ik de positie van de balonnetjes dan terug corrigeren.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie,

Ik heb echter iets vergeten te vermelden. Omdat de juiste vorm van toelichtingsfiguur (nl. cirkel met een verwijzingspijl) niet standaard aanwezig is, heb ik met de basisivormen deze zelf aangemaakt en achteraf gegroepeerd zodat de toelichting op zich samenblijft. Zijn plaats tov de figuur zou ik echter ook moeten kunnen verankeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er bij jouw Office 2007 geen cirkel met verwijzingspijl aanwezig? :hmmmm:

De vorm, kleur, lengte pijl,... is allemaal aanpasbaar.

Maar de basisvormen kan je ook verankeren zoals uitgelegd in bericht 2.

post-23245-1417705215,5865_thumb.png

Bedoel je iets anders maak er dan een printscreen van en plaats die in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het zelf even getest.

Klik de cirkel aan met de rechtermuisknop Kies in het menu dat verschijnt voor meer indelingsopties ( zie bericht2).

Zet een vinkje bij anker vergrendelen.

Doe het zelfde met de pijl.

Je zal zien dat de pijl en cirkel aan elkaar verbonden blijven, verschuif je de cirkel dan verplaatst de pijl zich mee en blijft 1 geheel als je de figuur verplaatst d.m.v. de cursor.

Klik je de cirkel aan en verschuif je die met de muis zal de pijl echter NIET mee verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor jouw opzoekingswerk. Ik vroeg me af als het zou mogelijk eigen gemaakte toelichtingsfiguren met basisfiguren op te slaan als toelichtingsfiguren van Word zodat deze automatisch dezelfde eigenschappen vertonen?

Alvast bedankt voor de geleverde hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in Word (of ander programma) een toelichtingsfiguur aanmaken dan er een printscreen van maken en zo opslaan op je harde schijf.

Wil je de afbeelding gebruiken kies je in Word gewoon de functie afbeelding invoegen.

Om de printscreen te maken kan je de printscreen- knop op je toetsenbord gebruiken of een stukje software zoals Gadwin printscreen (klik erop) of prtsrc. (klik erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag colora,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.