Ga naar inhoud

Instellen IP adres van EPSON XP-402 printer


Harry Bremer

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb een wifi printer van EPSON gekocht en geinstalleerd.

Na installatie had de printer een IP adres van mijn router gekregen.

Met dat IP adres heb ik op alle computers de printer geinstalleerd.

Echter, als ik de printer uitzet en weer aanzet, dan krijgt hij een ander IP adres toegewezen.

Vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de printer altijd een vast IP adres heeft?

(Op http://ip-adres kan ik niet vinden over het IP adres, alleen de DNS-server aanpassen...

Harry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op computer en dan netwerk

Heel waarschijnlijk ziet je daar de printer en dan met de rechtermuisknop op de printer en dan eigenschappen en dan ziet je de IP adres.

Zo kan je de ip adres in uw browser typen om naar de printer te gaan.

Ik kan niet direct een handleiding vinden maar mogelijk kan je ook via control panel van de printer IP adres static maken.

Opgelet: enkel de laatste cijfers mag je veranderen. bij voorbeeld: 192.168.0.100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op computer en dan netwerk

Heel waarschijnlijk ziet je daar de printer en dan met de rechtermuisknop op de printer en dan eigenschappen en dan ziet je de IP adres.

Zo kan je de ip adres in uw browser typen om naar de printer te gaan.

Ik kan niet direct een handleiding vinden maar mogelijk kan je ook via control panel van de printer IP adres static maken.

Opgelet: enkel de laatste cijfers mag je veranderen. bij voorbeeld: 192.168.0.100

Hallo,

ik heb het IP adres gevonden en via de browser de instellingen van de printer gezien.

De printer staat inderdaad op een dynamische IP adres ingesteld.

Ik ben met het control panel van de printer gaan spelen, en de mogelijkheid gevonden om een statisch IP adres in te geven. Ik heb een hoog adres genomen (192.168.2.193), die door de DHCP server waarschijnlijk nooit gebruikt zal worden.

Bedankt voor de hint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

192.168.2.193

Je mag maximaal tot 245 gaan.

Nu moet je wel in Windows 7 nog dit doen:

Ga naar de printer en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen van de printer (niet eigenschappen) klikken.

Bij tab poorten maak je een nieuwe poort en geeft bovenaan epson en in de tweede vak tijp je 192.168.1.193 en dan OK

Nu weet Windows dat hij naar 192.168.1.193 moet om naar de printer te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.