Ga naar inhoud

Lacie Netwerkschijf

Brejen

Aanbevolen berichten

ik heb een lacie netwerkschijf aangesloten via mijn router. Ik kan die schijf dus gebruiken van op meerdere pc's.

Sinds kort loopt de toegang tot die schijf echter zeer moeilijk. Het lijkt alsof de schijf voortdurend in 'slaapstand' staat. wanneer ik dan via verkenner naar de schijf wil gaan duurt het zeer lang voordat er reactie is. Ook via aplicaties (pst bestanden staan er ook op) krijg ik zeer vaak foutmeldingen. Meestal moet ik de netwerkschijf volledig afzetten en terug opstarten. Daarna werkt alles weer een paar minuutjes normaal en dan beginnen de problemen opnieuw.

Kent iemand hiervoor een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit waarschijnlijk ergens in de router of het netwerk zelf. Maar zonder juiste informatie is het moeilijk zoeken.

Het Model en type van de D-Link staat gewoonlijk onderaan het kastje.

Gebruik je draadloos of bekabeld ?

Hoeveel toestellen en welke zitten er nog op je netwerk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad met die router kunnen te maken hebben. die is onlangs vernieuwd en sindsdien is het probleem eigenlijk opgedoken. Het is een D-link model DIR 615. bijkomend type ofzo vind ik niet. de pc hangt via een kabel en de laptop is draadloos. dus op het netwerk: 1 pc 1 laptop en de harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het probleem meer als je de laptop gebruikt (dus draadloos) ? Dan zou je in de richting van radiostoring kunnen zoeken. Hou er ook rekening mee dat draadloze verbindingen altijd trager zijn dan bekabelde en ze worden trager naargelang het signaal slechter wordt.

Ik heb zelf geen ervaring met het Lacie toestel, maar wat ik vind op het web wijst er wel op dat snelheid niet het sterkste punt is, dus het zou een combinatie van factoren kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.