Ga naar inhoud

Ext. HD niet benaderbaar


Stev000

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom.

Uit mijn PC heb ik een SATA schijf gehaald. De PC werkt niet meer, en ik heb deze schijf in een behuizing gedaan om er een externe schijf van te maken. (aangesloten op laptop)

Windows herkende deze schijf niet. In schijf beheer gaf deze een fout.

In de PC had deze schijf meerdere partities.

Na wat zoeken op het net heb ik een forum gevonden, en via een programma genaamd HxD een wijziging aangebracht, waardoor ik nu wel 1 partitie kan zien. (veranderd naar NTFS)

In schijfbeheer zie ik wel de volledige grootte van de schijf, maar als ik deze schijf open dan zie ik maar 99gb. Totale grootte van de schijf is 640gb.

Hoe kan ik deze andere partities zien? Ik heb geen andere PC met een SATA aansluiting.

Alvast bedankt voor de reacties..

Steve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kun je eens een afbeelding maken van je schijfbeheer met de HD aangekoppeld?

Afbeelding van schijfbeheer. Via de 2e afbeelding zie je dat er maar 99,9gb is herkend van de 640gb..

post-35726-1417705229,6758_thumb.jpg

post-35726-1417705229,7113_thumb.jpg

- - - Updated - - -

post-35726-1417705229,7489_thumb.jpg

- - - Updated - - -

post-35726-1417705229,7841_thumb.jpg

- - - Updated - - -

post-35726-1417705229,7841_thumb.jpg

- - - Updated - - -

post-35726-1417705229,8165_thumb.jpg

Ik hoop dat je er zo wijs uit kunt. Plaatjes worden nogal onleesbaar na het posten :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nog eens een afbeelding maken maar dan van de eigenschappen van de hdd en dit met de tab quotum geopend?

Staat daar per ongeluk een limiet ingesteld?

Zie bijlage voor voorbeeld.

post-8298-1417705229,8348_thumb.png

Edit,

Kijk ook eens of je met Partion Wizard iets terug vind van de partities die voorheen aanwezig waren.

Zo ja dan kun je met die tool deze ook samenvoegen om dan terug de volledige hdd te kunnen gebruiken.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de optie Partition Recovery heb ik het volgende gevonden (zie screenshot).

Er staat "Lost/Deleted" maar ik kan er wel in kijken.

Hoe kan ik deze nu activeren?

Als ik de schijf aanvink en ik klik op "finish" krijg ik de waarschuwing dat een van de partities verloren zal gaan. Ik ben maar niet doorgegaan. Wat moet ik doen??

post-35726-1417705229,91_thumb.jpg

- - - Updated - - -

Vreemd.. De 2e keer dat ik deze scan had uitgevoerd, was de uitkomst iets anders.

De eerste schijf was niet meer "overlapped" maar veranderd in "Existing".

Ik kan nu ook niet meer alle 3 de partities tegelijk aanvinken. Het is OF de bovenste, OF de onderste 2....post-35726-1417705229,9587_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.