Ga naar inhoud

Internet op virtuele PC

Dippie

Aanbevolen berichten

Hallo forummers,

Ik ben met twee virtuele machines bezig. Op mijn virtuele server kan ik nu op internet komen, maar nu wil ik met mijn virtuele pc ook op internet, VIA de server. Dit omdat ik dan een proxyserver kan testen.

Ik heb de twee machines beide in hetzelfde netwerk gezet, ze kunnen elkaars IP wel pingen (Server: 192.168.0.1, PC: 192.168.0.2). De standaardgateway heb ik ingesteld op 192.168.0.1, net als de DNS-server. Tweede DNS-server heb ik ook ingesteld op hetzelfde DNS-adres als op stage. Deze kan ik ook niet pingen.

Moet ik iets met een netwerkbrug doen oid? Want ik meen me te herinneren dat het me een jaar geleden wel is gelukt, zonder netwerkbrug e.d.

Gegroet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we beginnen met het belangrijkste? Welk besturingssysteem draait er op de server (Windows of Linux) en heb je de nodige componenten geïnstalleerd om deze server als router te laten functioneren.

Werk je met Windows dan moet je routing and remote access installeren om je server ook dienst te laten doen als router.

Tweede belangrijk punt: is dns correct geconfigureerd, maw zijn je zones en bijhorende records correct aangemaakt?

Welke virtualisatie software gebruik je: Vmware of Virtualbox? En hoe staan je netwerkkaarten: bridged, nat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.