Ga naar inhoud

netwerkprobleem b box 2 modem toshiba laptop standaard gateway niet beschikbaar

Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een probleem bij de draadloze verbinding tussen mijn laptop toshiba en bbox 2 van Belgacom, in zowat 1 op de vijf keer lukt de verbinding na het opstarten van mijn laptop met mijn b box 2 modem van belgacom niet, ik moet dan altijd probleemoplossing netwerk openen en dan raakt het opgelost met de vermelding ofwel standaardgateway niet beschikbaar, ofwel geen geldige ip configuratie, het rare is dat het die andere keren wel lukt, ik heb al een andere b box 2 modem bij belgacom gekregen maar het probleem blijft voortduren, in mijn computerspeciaalzaak zeggen ze dat ze het probleem kennen en dat het eigen is aan die belgacom modem, ze hebben die modem al vervangen bij klanten door een eigen modem en dan blijkt het probleem opgelost te zijn, wel raar verhaal vind ik:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor uw snelle reactie, ik zal het eens uitproberen, het is wel zo dat mijn laptop gemiddeld maar zo'n zes meter van bewuste modem staat en de signaalsterkte uitstekend is tot zeer goed (vier tot vijf streepjes indicatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Tja, het blijft voor mij toch een raar verhaal, uw opmerking ivm de afstand klopt wel in die zin dat als ik geen verbinding kan maken, of voor mijzelf nog vreemder, als ik wel verbinding heb en tijdens mijn surfsessies de verbinding toch plots onderbroken wordt, is het wel inderdaad zo dat als ik vlak bij bewuste modem met mijn laptop ga zitten, hij na het terug opstarten, wel verbinding kan maken met internet, vanmorgen bv zat ik zo'n 15 meter van de modem en er was geen probleem, nu ongeveer 6 meter, eerst maakte ik zonder probleem verbinding, en dan plots verbrak de verbinding, het is wel zo dat ik dat nogal eens kan oplossen met probleemoplossing netwerk te activeren, daarna krijg ik dan in het beste geval probleem opgelost, standaard gateway niet beschikbaar, of een andere vermelding, geen geldig wifi adres, in het slechtste geval lukt dit niet, dan moet ik inderdaad blijkbaar dus vlakbij modem computer terug opstarten, wel vervelende manier van werken hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen dat je niet alleen last hebt van een zwak signaal (op grote afstand) maar ook van storingen van andere wifi zenders in de buurt.

Wat je eens zou kunnen proberen is het kanaal waarop de B-Box werkt eens te veranderen. Standaard zenden de meesten uit op kanaal 1 of 6. Je zou eens kennen proberen op kanaal 3 of 9.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb kanaal 3 uitgeprobeerd maar de problemen blijven, heb nu juist kanaal 9 ingesteld, eens dit proberen, wel een vraagje, bij Belgacom zeggen ze dat kanaal 1 of 6 of 11 de beste resultaten geven ? Nu, in gelijk welke situatie is de verbinding op zich (signaalsterkte) uitstekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Belgacom verteld klopt grotendeels. De kanalen 1,6 en 11 zijn de enige die niet "overlappen". Op zich niet zo'n probleem zolang er niet teveel zenders op hetzelfde kanaal zitten. Het theoretische voordeel wordt dikwijls tenniet gedaan door het feit dat de meeste routers standaard op kanaal 1 of 6 staan. Kanaal elf wordt niet door allen routers ondersteund. Het is dus een kwestie van uitproberen.

Met deze tool krijg je een beeld van alle Wifi zenders die in je buurt zitten. Op die maniet kan je proberen het minst bezette (en sterkste kanaal te zoeken.

succes ermee en laat a.u.b even weten of dit je voorthelpt, anders gaan we naar andere oplossing zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds modem op kanaal 9 is ingesteld zijn de verbindingsproblemen merkelijk verbeterd, sinds 29 december slechts één keer geen verbinding kunnen maken (gisteren) en één keer verbinding verbroken terwijl ik aan het surfen was, dankzij je aangeboden tool kon ik inderdaad zien dat de modems hier in de buurt op kanaal 1 afgesteld stonden, er is er eentje bij van een buur dat maar een iets minder sterk signaal geeft (ook b box, op 1 afgesteld), kanaal 11 is inderdaad blijkbaar niet bruikbaar voor mij, nu ja, het probleem is grotendeels opgelost, of kan ik nog iets optimalizeren ? Oprechte dank voor je snelle en deskundige hulp:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan uiteraard, daar zijn we voor ;-) .

Veel meer mogelijke verbeteringen zie ik niet zo dadelijk, radio storing was blijkbaar het grootste probleem.

Buiten bijkomende hardware plaatsen kan ik niet veel anders bedenken, maar ik vermoed dat dit eigenlijk niet echt nodig is nu de situatie merkelijk verbeterd is. Moest je het toch overwegen zorg er dan wel voor dat je de nieuwe dingen eerst kan testen, want het is erg moeilijk te voorspellen wat er zal werken en wat niet.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.