Ga naar inhoud

extra netwerk?

nadiau

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik kreeg enige tijd geleden opeens iets heel vreemds inbeeld..

Ik kreeg te zien dat er iets bij netwerk infrastructuur stond..

Dit is zeker niet mijn netwerk!

Weet iemand hoe dit kan of wat dit inhoudt? Heb het nooit eerder gezien..post-40481-1417705223,2227_thumb.jpg

Ik wordt sinds een tijd gestalkt en hierdoor ben ik bang geworden dat hij nu ook kan meekijken in mijn computer.. wellicht is het iets heel anders en simpels, maar ik dacht, ik vraag het toch even..

Groetjes, Nadia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Zyxel ADSL-Router hebt dan is het die ;-). Vermoedelijk is dat het geval. Het gaat hier om het toestel zelf en of dit al dan niet in je netwerkinfrastructuur staat is niet altijd even duidelijk onder win7.

Maar het is niets om je zorgen over te maken.

Als je bezorgd bent voor inbraken, zorg dan vooral dat je draadloze beveiliging en paswoord goed zijn ingesteld (geen simpele paswoorden), en dat je een firewall en antivirus hebt.

Groeten,

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor je snelle reactie!

Ik heb een Lynksis Router.... Dat is volgens mij niet hetzelfde..?

Ik zat er ook aan te denken mijn wachtwoord te wijzigen.. Alleen weet ik helemaal niet hoe dit moet.. Mijn wifi wachtwoord is al jaren hetzelfde en ik weet niet of wifi ook te maken heeft met het netwerk of dat dat ook weer wat anders is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ook een linksys router hebt, dan heb je er twee in je netwerk.

De Zyxel is een modem/router, in principe dus het eerste kastje daar waar je internet binnenkomt. Vandaar kan je verder gaan ofwel via een draadloze (wifi) verbinding of via een kabel naar een PC of naar een bijkomende router. Ik vermoed dat de linksys router op de zyxel is aangesloten ?

Als je wil mag je het volgende eens uitvoeren:

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!! :)

Ik heb de bijlage erbij gedaan.. ik hoop dat het jouw iets meer zegt dan mij, hihihi

Ik heb de lynksis router inderdaad als draadloze router.. maar geen idee of deze nog ergens op is aangesloten.. naar mijn mening alleen op het 'ziggo kastje'.... geen idee of dat ook een router is?

Voel me nu echt een digibeet, haha

ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.