Ga naar inhoud

st melding: ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

theo88

Aanbevolen berichten

Hallo,

laptop met Vista home ge upgrade naar W8 pro; WLan en Lan Ok, na 2 dagen stopt LAN ermee.

melding zoals boven;

stappen: netwerkkabel t/m stekker ok; driver adapter ethernet van Microsoft vervangen door oude Vista driver=> geen resultaat. Microsoft driver terug gezet.Vervolgens de gegevens van het IPv4- adres, subnetmasker, standaardgateway en DHCP server van auto afgehaald en die van de werkende W7 comp gecopieerd. IPv6 niet veranderd omdat ik niet weet hoe dat te doen. Helaas geen resultaat. de probleemoplosser geeft : geen oplossing.

de config gegevens W7 (theo pc) en de W8 (yvon pc) heb ik in de bijlage

vr gr

Theo88

post-40635-1417705224,7492_thumb.jpg

post-40635-1417705224,8477_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem ontstaat doordat je PC's in een verschillend subnet zitten. De eerste heeft blijkbaar een adres gekregen van je internet provider (213.03......, voor zover ik het kan lezen). De andere heeft een adres in de 192.168. range.

Ik vermoed dat je twee routers in je netwerk hebt, één van de provider en één van jezelf ?

Als het bovenstaande je niet op weg helpt dan zou je in je volgende post meer details van de toestellen en de provider moeten meegeven.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je gelijk hebt; W8 is niet de oorzaak.

Installatie voorheen: de kabel komt binnen via het modem (Md) naar de werkplek waar de router (Rt) staat. de laptop (Lt) werd via de Wlan bedient. De desktop (C1) stond met een kabel aan de Rt. Op de C1 werd soms de downloadsnelheid niet gehaald; na herstart weer ok (waarnemingen over 14 dagen); de oplossing bleek te zijn (via UPC helpdesk) een hub te plaatsen tussen Md en Rt.

Huidige situatie: kabel=>hub=> Rt+C1=> Lt via Rt met Wlan. Dit draait goed, ook de IPAD draait probleemloos op Wlan.

bij het installeren van W8 op Lt , Lt bedraad op hub om snel te kunnen installeren. Resultaat als beschreven in klacht.

Proeven:

Mo=>Hub=> C1 ok; Lt erbij gezet resultaat: geen internet op Lt

Mo=>Hub=> Lt ok ; C1 erbij gezet resultaat: geen internet op C1 ; daarna Rt geplaatst Wlan komt bij en C1 maakt contact via Wlan.

Vervolgens hub weggehaald en de kabel direct op Rt (Rt heeft 4x Lan)

Mo=>Rt=> C1 ok; Lt erbij op WLan: ok

vervolgens op Lt de Wlan uitgeschakeld en op poort Lan gezet van Rt: C1 ok, Lt geen internet.

Deze proeven een paar maal herhaald, altijd met stroom onderbreking op Mo en Rt. Ook de windows probleem oplossing gedraaid. Soms komt de vermelding "in uw systeem zitten apparaten met dezelfde IP", maar meer "er is geen oplossing voor uw probleem".

Samengevat geen twee computers op LAN mogelijk, of het nu via de Router, of een Hub of via Hub met Router gaat. Een Lan mogelijk en meerdere Wlan connecties. Behalve de kabelmaatschappij te bellen zie ik geen oplossing, maar hopelijk iemand van PCHF.

Router is Netgear WNR200; de Hup Eminent EM 4410- 5 port

- - - Updated - - -

ik denk dat je gelijk hebt; W8 is niet de oorzaak.

Installatie voorheen: de kabel komt binnen via het modem (Md) naar de werkplek waar de router (Rt) staat. de laptop (Lt) werd via de Wlan bedient. De desktop (C1) stond met een kabel aan de Rt. Op de C1 werd soms de downloadsnelheid niet gehaald; na herstart weer ok (waarnemingen over 14 dagen); de oplossing bleek te zijn (via UPC helpdesk) een hub te plaatsen tussen Md en Rt.

Huidige situatie: kabel=>hub=> Rt+C1=> Lt via Rt met Wlan. Dit draait goed, ook de IPAD draait probleemloos op Wlan.

bij het installeren van W8 op Lt , Lt bedraad op hub om snel te kunnen installeren. Resultaat als beschreven in klacht.

Proeven:

Mo=>Hub=> C1 ok; Lt erbij gezet resultaat: geen internet op Lt

Mo=>Hub=> Lt ok ; C1 erbij gezet resultaat: geen internet op C1 ; daarna Rt geplaatst Wlan komt bij en C1 maakt contact via Wlan.

Vervolgens hub weggehaald en de kabel direct op Rt (Rt heeft 4x Lan)

Mo=>Rt=> C1 ok; Lt erbij op WLan: ok

vervolgens op Lt de Wlan uitgeschakeld en op poort Lan gezet van Rt: C1 ok, Lt geen internet.

Deze proeven een paar maal herhaald, altijd met stroom onderbreking op Mo en Rt. Ook de windows probleem oplossing gedraaid. Soms komt de vermelding "in uw systeem zitten apparaten met dezelfde IP", maar meer "er is geen oplossing voor uw probleem".

Samengevat geen twee computers op LAN mogelijk, of het nu via de Router, of een Hub of via Hub met Router gaat. Een Lan mogelijk en meerdere Wlan connecties. Behalve de kabelmaatschappij te bellen zie ik geen oplossing, maar hopelijk iemand van PCHF.

Router is Netgear WNR200; de Hup Eminent EM 4410- 5 port

in de bijlage wat gegevens van de Netgear.

post-40635-1417705229,328_thumb.jpg

post-40635-1417705229,3686_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag UPC helpdesk gebeld; de line up weer veranderd=>

Mo=>Rt=> C1 + Lt resultaat na resets beide contact met Lan; de hub is er dus tussen uit. Voorheen met de oude desktop kwam ik incidenteel aan de download snelheid. de oplossing was toen een hub voor de router te zetten. Nu waren de downloadsnelheden in orde op beide Lan 's. UPC veronderstelt dat op de oude desktop wellicht een verouderde netwerkkaart heeft gezeten. in ieder geval is het voor nu goed, en ik zal de downloadsnelheid blijven volgen.

PC helpforum bedankt. ik zal nog even leren hoe ik öpgelost er in krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.