Ga naar inhoud

Hoe een zo identiek mogelijke shadow copie van je systeem harde schijf maken ....

Aanbevolen berichten

Hallo,

Al reeds vele jaren backup ik al mijn bestanden keer op keer na reinstall enzo ...

Nu wil ik graag een image maken van mijn systeem die zo identiek mogelijk is zodat ik ook software en etc niet moet herinstalleren. Dit is toch perfect mogelijk met bijvoorbeeld Acronis of is er misschien nog betere software op de markt ....

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Windows versie gebruikt u? Vanaf Windows 7 is er een ingebouwd programma om een volledige kopie van je harde schijf te maken (image). Hier lees je er meer over. Ik heb er goede ervaringen mee. Het is vrij snel. Enig nadeel is dat er geen afzonderlijke bestanden teruggezet kunnen worden, enkel de volledige image. Maar het werkt heel vlot.

Als je geen Windows 7 hebt, is Acronis inderdaad een zeer betrouwbaar programma. Maar er zijn ook gratis alternatieven (klik). Ook hier nog een gratis alternatief. Deze programma's scoren eveneens goed.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.