Ga naar inhoud

Opstartproblemen

Lammie51

Aanbevolen berichten

Zaterdag heeft mijn laptop Windows updates uitgevoerd, maar op een gegeven moment "hing" de laptop bij het opstartscherm! Krijg hem niet meer aan de praat. Als ik de veilige modus wil uitvoeren stopt hij bij:

geladen:\windows\system32\drivers\crcdisk.sys

dan staat er een ogenblik geduld......

Hij doet gewoon niets meer.

ik een een Acer Aspire 5920G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Lammie51,

welkom op PCH!

Op DEZE pagina kan je een herstelschijf downloaden. Zet deze eens op een cd en start je computer ermee op zoals op die pagina beschreven staat. Let er wel op dat je de juiste bits versie van de Windows Vista herstelschijf kiest (32 of 64).

Eenmaal dat je pc via de cd is opgestart, voer dan een opstartherstel uit.

Indien dat niet helpt, voer dan een systeemherstel uit naar een datum voor zaterdag.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de installatie cd van je Windows nog liggen? Of de doos waar het mss zou kunnen opstaan?

Als je niet zeker bent, probeer dan eerst het volgende eens:

1. Schakel de computer uit en wacht minstens 5 seconden terwijl de computer volledig is uitgeschakeld.
  2. Schakel de computer in en druk tijdens het opstarten herhaaldelijk op F8 .
    Er wordt een scherm met "Advanced Boot Options" (geavanceerde opstartopties) geopend.
  3. Selecteer Repair Your Computer (uw computer repareren) en druk op Enter .
  4. Selecteer een toetsenbordlay-out die overeenkomt met uw land/regio en klik op Volgende .
  5. Wanneer de aanmeldprompt verschijnt selecteert u de gebruikersnaam met Administrator-rechten (niet Administrator) uit het vervolgkeuzemenu Gebruikersnaam . De gebruikersnaam met Administrator-rechten is hoogstwaarschijnlijk de eerste gebruikersnaam die werd ingevoerd tijdens het voor de eerste keer instellen van de computer.
  6. Typ het wachtwoord in het veld Wachtwoord en klik dan op OK .
    Er wordt een venster geopend met opties voor een systeemherstel.
    Figuur 8: Opties voor systeemherstel
    c00906122.gif
  7. Klik op Systeemherstel .

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alles proberen ik kom helaas niet in dat boot menu.Maar als ik de herstel cd download voor versie 64 bit kan dat kwaad als min laptop en 32 bit heeft!

- - - Updated - - -

Nu heb ik in het boot menu nog maar 2 opties!

- - - Updated - - -

Als ik aangeef in de veilige modus te starten krijg ik dit:

post-40681-1417705229,457_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.