Ga naar inhoud

Notebook ASUS

Beneweg

Aanbevolen berichten

Hallo,

heb 2 jaar geleden een ASUS notebook ( zo een kleine laptop die overal mee naartoe kan) gekocht bij Makro.

Tegenwoordig loopt dat ding regelmatig vast ( facebook, youtube, .... ), soms 30 seconden, dan weer tot enkele minuten.

Hoor mensen die er meer verstand van hebben al eens praten van format c? Maar dan dondert het in Keulen voor mij.

Wat weet ik nog te vertellen: er was geen opstart cd bij ( heeft trouwens geen cd-lezer), moest gewoon opstarten en instructies volgen. Heb wel al gezien dat er een C en een D schijf is.

Kan iemand mij helpen alvoor dat ding een onzachte dood tegemoet gaat :-)

Thx,

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbind de netbook met de netspanning tijdens de ganse procedure.

Bij EeePC 1015PN dien je eerst te checken of ie al dan niet is voorzien van Boot Booster: dit doe je in je bios (tijdens opstarten op de F2-toets tokkelen), de procedure staat beschreven in de handleiding op pagina 4-5 (51 van 66).

Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen start je op door tijdens het opstarten op de F9-toets te duwen, dit dus voor je in Windows bent...nadien is het kwestie van de instructies op het scherm te volgen: meer info in de handleiding vanaf pagina 4-2 (48 van 66).

Ik heb de handleiding hier geüpload.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer maar helaas.

Vandaag de zoon wat laten "spelen" maar tijdens het bekijken van youtube filmpje bleef hij weer hangen. Misschien moet ik erbij vertellen dat we deze computer gebruiken in de zetel waar hij dus op de schoot staat. Niet genoeg koeling??

Iemand nog een idee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik erbij vertellen dat we deze computer gebruiken in de zetel waar hij dus op de schoot staat. Niet genoeg koeling??

Foute boel !...:dong:

Een laptop of netbook is geen schootdier of knuffel en neem je dus niet mee in bed of gebruik je niet op je schoot, tenzij je gebruik maakt van een "laptopkussen"...gebruik hem dus steeds op een gladde, harde en stofvrije ondergrond...anders sluit je de ventilatie-openingen af.

post-20447-1417705233,0204_thumb.jpg

Je kan de temperaturen monitoren met Speccy:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuus voor de laattijdige reactie, maar ik was je topic eventjes uit het oog verloren...:dong:

De temperaturen zijn vrij hoog, zijn deze lager wanneer je de netbook op een gladde, harde en stofvrije ondergrond gebruikt ?...indien dat NIET zo is, is het aangewezen dat je de laptop stofvrij maakt of laat maken.

Om het stof op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Het demonteren van een EeePC is niet eenvoudig en vereist de nodige kennis, handigheid en ervaring...hier vind je een handleiding met tal van foto's, zoals je ziet is de cooling fan niet echt makkelijk bereikbaar...:argh:

Wanneer je hier geen ervaring mee hebt laat je dit best uitvoeren door een PC-technieker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.