Ga naar inhoud

moederbord start soms op, soms niet bij sluiting resetpinnen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik zet mijn computers altijd zelf in elkaar. Dat deed ik laatst weer en ik liep daarbij tegen een vervelend verschijnsel aan.

Eerst ging alles goed:

------------------------------

cpu & koeler op het mobo geplaatst

geheugenreepjes op het mobo geplaatst

mobo zo in de behuizing vastgeschroefd

voeding geplaatst en verbonden met het mobo en ook nog met een willekeurige hdd (voor belasting)

-----------------------------

Als ik nu de pinnetjes voor het resetten op het mobo met een schroevendraaier kortsloot, startte de pc op.

Enige tijd later verbond ik wat toestanden van de behuizing met het mobo, sloot een (lege) ssd aan, zette er een optische drive in, sloot de ministekkertjes van het system panel aan, etc. om eens proef te draaien. Ik dacht daarvoor een Windows7 installatiedisk gereed te houden. Even de kast met monitor, muis en toetsenbord verbinden en aanzetten.... niets!!

Ik heb daarna steeds iets los gemaakt van het mobo en dan weer geprobeerd. Maar nee... op een gegeven ogenblik was de boel weer terug in de beginstand als hierboven genoemd. Als ik nu met de schroevendraaier de pinnetjes verbond deed ie NOG STEEDS NIETS! Dat vind ik erg vreemd. Bij verder prutsen blijkt dat het verbinden van de resetpinnen van het mobo af en toe (vaker niet dan wel) leidt tot het starten van de computer. Doormeten van de kabeltjes die van de reset en aan-uitknop van de behuizing naar de betreffende ministekkertjes gaan is niet mogelijk (behuizing kan niet helemaal open). Trouwens, ook bij direct kortsluiten van de resetpinnen dus maar af en toe resultaat. Hoe krijg ik een solide opstartresultaat?

Maximillus

Geplaatst:
Kun je ons de specificaties van de gebruikte onderdelen in je pc laten weten als ook de specificaties van de gebruikte voeding?

Dank voor je moeite, maar ik heb net de computerbehuizing laten ophalen om teruggestuurd te worden naar de winkel. Later slaagde ik er meestal in de comp op te laten starten door het kortsluiten van de resetpinnen van het mobo en ik denk dan ook dat het alleen aan de defecte schakelaars van de kast heeft gelegen.

Ik ga deze discussie dan ook afsluiten.

Vriendelijke groet,

Maximillus

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.