Ga naar inhoud

Toepassingsfout 0xc0000005

JustineV

Aanbevolen berichten

Beste

Sinds vandaag heb ik een probleem met het openen van gedownloade Powerpointpresentaties. Steeds kwam de foutmelding 0xc0000005. Dan had ik de mogelijkheid om te herstellen maar toch lukt het nooit. Ik heb net ontdekt dat ik door de beveiliging op te heffen van het document (document per document) het document uiteindelijk wel kan openen. Bij documenten die ik vroeger reeds downloadde en gewoon kon openen moet ik nu ook de beveiliging opheffen. Die doe ik via de eigenschappen van elk document. Dan vind ik bij algemeen een titel "Beveiliging : Dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeer om deze computer beter te beveiligen". Andere (studenten) moeten deze beveiliging niet opheffen. Ik heb de instellingen van Powerpoint al eens bekeken maar ik vind hier niet over. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de beveiliging niet steeds document per document moet opheffen?

Alvast bedankt

JustineV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Office 2010. Het zijn bestanden die ik via het internet download (zowel mail als Blackboard Learn). Ik heb de instellingen aangepast maar nog steeds komt de foutmelding. Nog steeds komt steeds de foutmelding 0xc0000005 en als ik dan bij herstellen klik komt er dat er een fout is opgetreden bij het verkrijgen van toegang tot het bestand. Als ik dan op repareren klik komt er :

Deze fout kan door de volgende omstandigheden worden veroorzaakt:Uw harde schijf of de diskette heeft een beschadigd gedeelte (beschadigde track of sector).

Er is een tijdelijke besturingssysteem- of netwerkfout opgetreden.

Het netwerk is niet beschikbaar of traag, of beschadigt gegevenspakketten (defecte router, netwerkkaart of ruis op de netwerktransmissiekabel).

Mogelijk veroorzaakt uw antivirusprogramma problemen met het openen van bepaalde bestanden.

In het geval van een beschadigde schijf moet u het bestand op een andere locatie opslaan (bijvoorbeeld een ander station).

Dit kan, wanneer het besturingssysteem het laat afweten, worden veroorzaakt door verschillende problemen met geheugenbeheer, virussen, onjuist gebruik van een UNC, alias of ongeldige machtigingen voor de share waarop het bestand is opgeslagen.

Als het netwerk problemen ondervindt, is het meestal een tijdelijke omstandigheid en als u even wacht en het nogmaals probeert, kunt u normaalgesproken het bestand opslaan. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de netwerkbeheerder.

Dit kan ook worden veroorzaakt door bekende problemen met een antivirusprogramma. Neem contact op met de fabrikant van uw antivirusprogramma om te controleren of er een update is.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zelf een presentatie maak kan ik hem opslaan en openen. Ik gebruik Google Chrome maar ook bij Internet Explorer werkt het niet. Nog steeds komt dezelfde foutmelding. Zelfs bij document die ik vroeger heb gedownload via het internet moet ik steeds de blokkering opheffen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.