Ga naar inhoud

Soms: Wel verbinding, geen internettoegang

FrankDM

Aanbevolen berichten

Hallo Forum!

Ik heb een probleem ondervonden met mijn internet verbinding.

Op bepaalde momenten staat er plots een geel driehoekje rechtsonderin bij het LAN icoontje, deze vermeld dan dat er wel een verbinding is (met de router) maar geen internettoegang. Soms zie je het driehoekje helemaal niet en toch heb je geen internet, soms is het driehoekje er even wel en dan weer niet. Maar als het driehoekje er op dat moment niet is alsnog geen internet. Het komt ook gewoon voor dat ik voor een volledige dag helemaal nergens last van he; vrij apart dus.

Dit veroorzaakt bijvoorbeeld dat:

- Dingen zoals teamspeak het nog wel doen maar ik kan niet op het web surfen.

- Helemaal niets doet het meer op het gebied van netwerk en internet.

Ik zit niet direct op de router aangesloten, maar vanuit het lichtnet en dan via een ethernet adapter van Alecto (HDP-850), dus misschien is dit de oorzaak (stopcontact > verlengsnoer > ethernetadapter > pc). Het ligt echter niet aan de snoeren want die heb ik allemaal een keer verwisseld met anderen en toen was het probleem niet verholpen.

Soms helpt het om simpelweg de router van de stroom af te halen en daarna weer aanzetten, dit kan voor heel even werken soms ook langer, maar het probleem blijft terugkomen en soms werkt ook dat simpelweg niet.

Ook als ik i.p.v. ethernet via het draadloze internet ga, blijft de situatie hetzelfde, ook met het driehoekje.

Anderen in het huis hebben nergens last van, terwijl mijn broer op precies dezelfde manier verbonden is met de router. Dus ik zou zeggen dat het een instelling of iets dergelijks moet zijn.

Tot slot nog even zeggen dat ik al aardig wat dingen (ook van dit forum) al heb geprobeerd maar dat niets het probleem permanent heeft verholpen. Naar aanleiding hiervan zal ik ook ipconfig.txt bijvoegen

PS: op het moment dat ik dit post heb ik gewoon internet via m'n desktop, er lijkt niets aan de hand.

[ATTACH]23119[/ATTACH]

ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je reactie,

Op zich had ik dat ook al wel gedaan, wisselen tussen automatisch en handmatig invoeren. Maar nu ik net switchte naar automatisch, kwam het driehoekje tevoorschijn. Toen ik daarna weer terug alles handmatig invoerde, ging deze weg en deed het internet het weer. Ik zal nog wel een keer reageren als het internet wegvalt met deze handmatige instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zou kunnen zijn dat de DHCP server van je router jouw manueel adres probeert te gebruiken voor een ander toestel in het netwerk. Dat je je verbinding verliest als je overschakelt van een vast manueel adres naar een automatisch is op zich normaal, in sommige gevallen moet je zelfs de PC en/of de router resetten om het probleem op te lossen.

Probeer eens om een wat langere tijd met een automatisch IP te werken, dan komen we misschien meer te weten.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.