Ga naar inhoud

If-functie?

celleke

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben in Excel 2003 gekopieerde lijsten uit SAP en daadwerkelijke afmetingen van producten aan het vergelijken. Hoe kan ik als er een verschil is de kleur van de daadwerkelijke veranderen voor een hele lijst?

Dus bijvoorbeeld dat als het minder is als in SAP blauwe cijfers en als het meer is rode cijfers, gelijk zwarte cijfers. Het lukt me wel met 1 cell, maar om 10000 producten zo te doen is een beetje veel werk.

Voorbeeldje toegevoegd:

De lengte is anders en zou dus een andere kleur moeten krijgen.

Weet iemand hoe dit moet voor een lange lijst?

Alvast bedankt

Marcel

Book2.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Als het je met 1 cel goed lukt (let bij het instellen ervan dat de celverwijzingen relatief zijn ipv absoluut, dus ALLE dollartekens die je tegenkomt eruit gooien), dan ga je gewoon in die cel staan.

Neem opmaak kopiëren (verfborstel achtig icoontje) en sleep je opmaak direct over al de andere cellen heen die dezelfde instellingen nodig hebben. Aangezien je de celverwijzing relatief hebt (geen dollartekens) gaat de waarde in de opmaak dus altijd aanpassen zodat je de lijn niet moet blijven aanpassen. Als je over 10000 waarden spreekt kan je beter direct de opmaak op de hele kolom plakken, en dan de titel achteraf weer de standaard opmaak geven, dat werkt een stukje sneller.

Ik kan je helaas niet echt zeggen hoe het klik voor klik moet, ik heb office 2007 staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het dat is wat je bedoelt maar kan je VOORWAARDELIJKE OPMAAK niet gebruiken? gewoon opmaak kopiëren en plakken. Maar opgepast de dollartekens moeten wel weg als je voorwaardelijke opmaak toepast anders kan je opmaak niet kopiëren.

--> juist ietske te laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt me wel voor een cel met conditional formatting, maar niet voor een hele column. Dan komt er te staan dat het niet kan voor een directe referentie voor een worksheet range. Dus daarom wilde ik de if functie gebruiken maar ik weet niet wat de formule dan wordt om de cell een kleur te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het hier even geprobeerd op excel 2007 (ik had geen 2003 beschikbaar)

zo deed ik het:

1. selecteer alle cellen die je mogelijks wenst in te kleuren

2. kies voorwaardelijke opmaak

3. kies 'markeringsregels voor cellen' en erna 'groter dan' of 'kleiner dan'

4. vul een waarde en en stel de kleur in

Voorbeeld in bijlage.

uitleg kan je hier ook nalezen:

http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP100739391043.aspx

voor 2003 vond ik hier ook wat uitleg:

http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP051992781043.aspx

Probeer het even als je een gelijkaardig resultaat bekomt

Mvg Karel

post-2-1417703750,4474_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.