Ga naar inhoud

Boete incasso usenext

Silassiai

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Een kennis van mij verteld dat hij in februari dit jaar een gratis account heeft aangemaakt bij usenext.

Echter was dit account voor 2 weken gratis en zou vervolgens verlengd worden naar een betaald account als er zelf niet opgezegd wordt.

Hij heeft dit niet opgezegd. Hij vertelde dat hij bij de aanmelding niet zijn eigen naam, adres en rekeningnummer had aangegeven. Maar wel zijn eigen email. Ook heeft hij er na 1 week nooit meer gebruik van gemaakt.

Nu heeft hij een email ontvangen met het bericht dat hij moet betalen. Ook staat er de datum, tijd en ip adres in de email van wanneer en waar het account is aangemaakt.

Ik heb het ip adress getraced maar dit komt niet overeen met het adres waar hij woont.

Mijn vraag is... Kan hij dit negeren, kan hij in bezwaar gaan? Of moet hij het gewoon betalen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat jouw kennis geprobeert heeft om usenext op te lichten adhv valse identiteitsgegevens.

Helaas voor hem is dat dus niet gelukt. Om verdere gerechtelijke stappen te vermijden, zal hij het best zo snel mogelijk zijn rekening betalen.

Overheidsinsanties (en ervaren hackers) kunnen inderdaad een ip adres tracen tot op het juiste adres van waar je woont.

Jij zal dit waarschijnlijk geprobeerd hebben via een van de vele sites waar je dit ook kan doen. Deze sites geven echter een ruime omgeving weer van waar het gevraagde ip adres zich ergens bevindt. Een ip adres uit Brussel zal bijvoorbeeld vaak getraced worden als komende uit Mechelen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.