Ga naar inhoud

Water over laptop gemorst


blommi

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden water over mijn laptop (Acer Aspire 7741G, 17.3") gemorst. Het is hoofdzakelijk over mijn toetsenbord terecht gekomen. Ik heb mijn laptop echter niet meteen afgezet (ik wist niet dat dit kon helpen om schade te voorkomen :s) en nu zit ik met het volgende probleem:

Vanaf de linkerrand tot ongeveer 1/3 van mijn scherm heb ik grijze, verticale lijntjes en is het beeld verdonkerd. Voor de rest werkt alles nog prima, ook aan het scherm is er niets mis (ik zie nog mijn achtergrond, enkel is het wat donkerder en met lijntjes). Ik denk ook niet dat het aan het moederbord kan liggen want ik heb gehoord dat wanneer je moederbord stuk/beschadigd is, er echt niets meer werkt.

Wat kan dit euvel hebben veroorzaakt en (hoe) kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn laptop net verbonden met een extern scherm en ik heb normaal beeld...

Dit wil hoogstwaarschijnlijk zeggen dat mijn scherm beschadigd is?

(wat ik dan wel raar vind is dat niet het volledige scherm defect is maar enkel een bepaalde strook...)

Dus als ik mijn scherm laat vervangen, zou dit probleem opgelost moeten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's nu eens een vraag waarop er echt geen duidelijk antwoord kan geformuleerd worden...:dong:

Water kan (al dan niet blijvende) schade (en corrossie) veroorzaken aan elektronische componenten, toetsenbord, enz...

Ondertussen is het vocht allemaal opgedroogd en kan je met de beste wil van de wereld nu niet meer zeggen welke onderdelen er allemaal met vocht hebben te maken gehad...mogelijk blijft ie goed werken, mogelijk volgen er op termijn nog andere problemen...daar kan je dus niets met zekerheid over zeggen / voorspellen.

Mocht je willen overwegen om het scherm zelf te vervangen, dat kan mits een beetje handigheid.

Prijzen vind je hier (kies het correcte type, richtprijs = €110 à €130), een (universele) handleiding vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.