Ga naar inhoud

Dualboot 32 en 64 bits systemen?

janc

Aanbevolen berichten

Op een nieuwe PC kan Windows 7 64 bits draaien maar ik heb programma's die daar niet op installeren

Nu is de 32 bits versie geïnstalleerd

Is het mogelijk een dualboot te maken voor 32 en 64 bits, beiden Windows 7, en wat moet ik daarvoor doen?

Mijn HD bevat twee partities

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat voornamelijk om het programma Adobe Premiere Pro

Premiere Pro 2 gebruik ik incidenteel voor funkties die uit latere versies verdwenen zijn

Pro 2 installeert wel onder 64 bits maar start niet op, onder 32 bits wél

Pro 4 werkte wel, zowel onder 32 als 64 bits

Pro 6 die ik graag wil installeren doet dit weer niet op 32 bits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van Windows 7 gebruik je (Home, Pro, Ultimate)?

Versie 2 van Adobe Premiere is er nog eentje voor gebruik onder Windows xp, neem er deze link (klik erop) eens voor door.

Vanaf Adobe premiere 5 is er geen ondersteuning voor 32 bit versies van Windows.

Neem ook onderstaande link eens door:

Professional video editing software | Adobe Premiere Pro CS6 - FAQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Ik heb een legale versie Windows 7 Home premium (zowel 32 als 64 bits DVD)

De ondersteuningen van Adobe CS 2, 4 en verder zijn mij bekend

Ook gaf de firewire kaart wat problemen maar na het insteken van een derde kaart id dat nu opgelost

Deze moet onder 64 bits blijven werken!

Maar blijft nog steeds mijn vraag staan of een 32- en 64 bits dualboot systeem mogelijk is

Misschien zijn de problemen dan opgelost

Groeten, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan perfect een Windows 7 32 en 64 bit in dual boot installeren.

Enkel gaat in een 32 bit je RAM- geheugen niet ten volle benut worden ( tot 4GB).

Je voert de installatie uit op je tweede partitie, indien er reeds iets op stond aan bestanden worden die wel gewist, na de installatie krijg je bij de opstart altijd een scherm waarin je de keuze hebt tussen de twee versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag janc,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie,

Sorry dat het even duurt maar ik ben enige tijd door ziekte geveld geweesten langzaam komt alles weer bij

De kwestie is ook dat ik heel veel werk heb liggen dat af moet (enkele produkties voor de lokale TV omroep van 's-Hertogenbosch) en ik pas durf te proberen de actie uit te voeren als ik niet het risico loop er te lang met mijn PC uit te liggen

Maar ik heb je beloofd het resultaat te laten weten als het zo ver is en dat doe ik ook!

Als je nog wat tips hebt over waar ik nog op moet letten, graag

Ik ben tenslotte in dit soort zaken geen ervarinsdeskundige en kan niet te lang opgehouden worden door onverwachtte problemen

In ieder geval bedankt voor je belangstelling en je hoort nog van me

Groeten, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.