Ga naar inhoud

Problemen met Windows Fotogallerie

Bacco_bob

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een tijd gelden is mijn computer gecrashed. Ik kon niets meer doen en dan heb ik tijdens het opstarten van de computer op een knop geduwd (een F knop) en toen duurde het een tijdje, maar dat bleek een volledige reset.

Alles werkte, maar ik was ook al mijn foto's kwijt.

Dan heb ik het programma recuva gedowload en heb ik alle foto's die dat kon terughalen, terug op de computer laten zetten. Resultaat is dat er nog in de duizenden foto's (weliswaar vele kleine zaken, alles wat ooit is bekeken op computer en sjablonen) er ook tussen zitten. Het duurt echter enorm lang voor ik al die kleine zaken kan verwijderen. Een gewone foto verwijderen van een paar megabytes gaat niet.

Weet misschien iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows foto gallery werkt een beetje zoals Media Player en consoorten. Dat wil zeggen dat er Libraries worden gemaakt, wat eigenlijk niet meer zijn dan een index op de foto's. Als je hierin "grote kuis" wil houden moet je wel opletten dat je ook de foto (of een ander beelbestand verwijderd en niet alleen de entry in de index

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe geraak ik daarin? Als ik Windows Fotogallerie open dan krijg ik in de duizenden foto's. Ik heb ze eens geselecteerd op grootte. En dan pak ik een paar rijen vast en delete deze, maar het duurt enorm lang vooraleer ik de kleinste dingen kan verwijderen. Als ik de foto's met grotere resolutie pak dan lukt het zelfs niet (er staan bv 8 keer dezelfde foto op die ik dan 7 keer wil verwijderen. Ik selecteer er 1 en zelfs dat lukt niet.

Ook als ik via de map afbeeldingen gaat lukt het me niet. Is er nog een mogelijkheid, waar ik kan selecteren op grootte en al heel veel zou kunnen verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal het Vista wel zijn.

Ik vermoed dat de reden een virus was. Let wel, na de heropstart van het systeem werkt alles prima.

Ik heb dan met Recuva dan proberen mijn foto's terug te halen. Ik kreeg dan een hele lijst en heb dan geopteerd om niet alles aan te vinken, maar om alles terug op de computer te zetten en dan via mijn computer de onnodige zaken te wissen. Daardoor staan er in de windows Fotogallerie zo'n 15.000 bestanden denk ik. Zo'n klein prullen van websites die ik ooit bekeken heb (dus zo'n kleine afbeeldingen) die gooi ik er met 100 per keer af. Maar dat duurt telkens een paar minuten per keer (terwijl het misschien amper over 1 MB gaat). En dan staan er bv ook 10 keer dezelfde foto's op (die van mij, dus zo'n 4 MB per foto). Als ik er zo één aanklik om te verwijderen, dan lukt het me precies niet. Ik denk dat er gewoon teveel op staat.

Ik heb in Windows Fotogallery al geselecteerd op grootte, zo probeer ik die kleinere zaken zo af en toe al eens weg te krijgen, maar da's een werk van uuuuuren. De grotere lukt tot nu toe nog niet.

Het liefst zou ik ergens in een map werken waar ik de details van de naam kan zien en dan de dubbels er al uit zwieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten (lees eerst de rode tekst!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.