Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum mogelijk is mijn vraag al behandeld maar vindt het niet.

Ik heb een Macboock Air aangeschaft en wil mijn mails en adresboek overzetten. Na wat zoekwerk heb ik het gedaan met Migratie Assistent, dit is gelukt maar dan is er vanalles misgegaan, op een bepaald ogenblik word er gevraagd om een paswoord voor een account aan te maken, wist niet wat ik er mee moest doen en nu staan er 2 accounts bij op de Mac, die waar ik het paswoord voor opgegeven heb en een 3e waarvan ik niet snap waar hij vandaan komt ' ASP.NET Machine Account '

In de 2e staan alle oude mails, maar bij contacten staan de contacten van een andere account op de pc en die heb ik niet gevraagd, die van de account die ik wel wou staan er niet in ?

Hoe krijg ik mijn mails in mijn account en ook het juiste adresboek ?

Wilby

Geplaatst:
een 3e waarvan ik niet snap waar hij vandaan komt ' ASP.NET Machine Account '

Dat account mag je gerust verwijderen, zie ook deze link.

Dan het probleem van het exporteren van je e-mails van een Windows besturingssysteem naar een Mac.

Ik weet niet of ik je daar mee kan helpen want ben geen Mac gebruiker maar geef eens door welk e-mailprogramma op je Windows versie en welk gebruik je op je Mac staat?

Geplaatst: (aangepast)

Enkele mogelijkheden gevonden:

Je gegevens overzetten van Outlook express naar mac mail, klik op deze link.

Dan via deze migratieassistent, die had je al gebruikt?

Heb je er ook alles doorgenomen, je kan de menu's open via de pijltjes om de volledige uitleg te lezen.

Het is dus een stappenplan.

Op Youtube vond ik ook nog

. aangepast door clarkie
Geplaatst:

De uitleg in de link snap ik niks van, lijkt mij dat de 2 programmas op 1 pc moeten staan.

Nog eens met de migratie assistent geprobeerd maar ik moet steeds een nieuwe account aanmaken op de Mac, als ik wil verdergaan op de bestaande account krijg ik de melding 'account bestaat al'. Heb dan toch een nieuwe aangemaakt en duidelijk aangevinkt wat er moet overgezet worden ' adresboek'.

Als ik adresboek open in de nieuwe account, staat er weer het verkeerde adresboek in, dus van een andere account op de PC die niet aangevinkt was.

Zal ze misschien toch een voor een moeten overtypen ?

Geplaatst:

Als het niet lukt met de aangeboden mogelijkheden uit bericht 4 dan weet ik et ook niet meer.

De uitleg in de link snap ik niks van, lijkt mij dat de 2 programmas op 1 pc moeten staan.

De programma's moeten niet op 1 PC staan.

Plaats het geëxporteerde bestand op je nieuwe PC en kies importeren en dan verwijs je naar dat bestand.

Om e-mailadressen vanuit Microsoft Outlook Express (in de Classic-omgeving) te importeren naar het Mac OS X-programma 'Mail', gaat u als volgt te werk:

1. Start Outlook Express in de Classic-omgeving.

2. Kies 'Exporteer Contacten' uit het Archief-menu.

3. Bewaar het bestand 'Export van contacten' in uw thuismap.

4. Sluit Outlook Express.

5. Start het Mac OS X-programma 'Mail'.

6. Kies 'Adresboek' uit het Venster-menu.

7. Kies 'Importeer' uit het Archief-menu.

8. Selecteer het bestand 'Export van contacten'.

Geplaatst:

Ok, ik veronderstel dat ik dat bestand moet opslaan op een USB stick en dan aansluiten op de Mac?

Dan ga ik op de Mac naar Mail en daar stopt het want ik vind in het menu 'Venster' geen adresboek, wel 'adrespaneel' en 'geadreseerden overzicht' en in het menu 'Archief' staat geen optie ' importeer' wel importeer postbussen ?

Geplaatst:

De uitleg via de link is weer vertrekkende vanuit de aanmaak van een nieuwe account en dat ik wil ik nu juist niet.

Via de vorige uitleg geraak ik tot in het laatste scherm ' Importeren' maar daar heb ik niet de opties 'Outlook Express ' en 'Windows Entourage' met geen van de andere opties werkt het.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.