Ga naar inhoud

Geen netwerken zichtbaar na herinstallatie Vista

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik had onlangs problemen met de oude desktop die hier thuis staat, een Medion MD 8835. Hij bleef continu hangen op het opstartscherm. Na alle belangrijke documenten op een externe HD te hebben gezet in veilige modus, heb ik besloten om Vista te herinstalleren.

Nu, dat ging goed en het oorspronkelijke probleem was verholpen.

Ik heb echter geen internetconnectie meer, wat me normaal lijkt want die zou ik opnieuw moeten instellen. MAAR... wanneer ik met een netwerk wil verbinden vindt deze PC plots geen enkel draadloos netwerk meer (er zijn er echt wel een aantal die er normaal gezien steeds opkomen). Heb reeds gezocht naar de CD van mijn D-link DIR655 router, maar die vond ik niet. Een installatie via dat IP adres lukt ook niet, want 'de webpagina bestaat niet'.

Ik heb reeds gezocht naar drivers op de website van Medion, maar die helpen ook niet (zelfs niet na reboot). Op de application recovery disk stonden wel enkele bestanden, maar geen .exe files voor WLAN, dus ik heb geen idee wat ik met de bestanden op die CD moet doen...

Dat de wifi wel nog steeds werkt blijkt uit het feit dat ik dit bericht hier kan plaatsen, via mijn laptop.

Enige hulp? Verbinden met een ethernetkabel zit er niet in. Router staat daarvoor te ver weg. Daarbij, ik had het echt wel graag draadloos gehouden.

Ben er al 2 dagen aan het prullen, en ben het onderhand wel langzaamaan beu.

Alle hulp is bijgevolg welkom.

Dank!

GS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij de herinstallatie ook alle drivers opnieuw geinstalleerd?

Kijk eens bij apparatbeheer of er een draadloze netwerkadapter aanwezig is en of die is ingeschakeld.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt.

Uiteraard kon ik het snapshot niet publiceren (geen internet op die pc), dus heb ik enkele screenshotjes genomen.

Ik zie dat wi-fi bijvoorbeeld uitgeschakeld staat, maar ik zou niet weten waar ik dit moet inschakelen en of ik de juiste drivers heb.

Op de site van Medion vind ik er geen, in elk geval. Daar bestaat het MSN-nummer van deze PC zelfs niet (meer?).

kdn4sm.jpg

qrymhg.jpg

Mvg,

GS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus,

Ik had van die site uitsluitend de WLan driver en die van Realtek gedownload, maar dat hielp dus niets.

Ik moet dus werkelijk elke driver van die pagina downloaden en installeren?

Aangaande de drivers op die pagina, wanneer moet ik bijvoorbeeld (voor welke en na welke) dien ik die 'raid driver' te installeren? Ik heb geen flauw idee waar die bijvoorbeeld voor dient.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient sowieso met de chipsetdriver te beginnen...deze is belangrijk opdat de aanwezige hardware goed wordt herkend en werkt na het installeren van de individuele drivers.

1. chipset

2. grafische kaart

3. geluid / sound

4. netwerkdriver

5. WLAN-driver

Indien er in je PC 1 fysieke harde schijf aanwezig is, heb je de RAID-driver niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat je probleem is opgelost !

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.