Ga naar inhoud

laptop kiezen voor 11-jarige

ihz

Aanbevolen berichten

Ik wil voor mijn zoon zijn plechtige communie een laptop kopen. Gebruik: word, excel, internet en spelletjes op interet zoals Goodgame Empire, Dox Hotel. Later ook voor school.

Qua service dacht ik om hem bij Laptopshop.be te kopen. MAx. prijs +/- 500 EURO.

IK heb zelf al wat gezocht op de site en dan kom ik bij een

Le Novo Thinkpad Edge 15 voor 449€

Samsung NP300E5A voor 499€

Toshiba Satellite C850-1CF voor 519€

Zijn dit goede laptops voor een 11-14-jarige of hebben jullie nog andere tips.

Heb echt geen idee welke te kiezen.

Dell zou ook geschikt zijn, maar met alle software kom ik dan uit op +/- 700€.

All tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorgestelde Samsung is zeker een goede keus!

De laptop is zeker krachtig genoeg om schoolgebruik en tekstverwerking uit te voeren, maar hou er wel rekening mee dat de videokaart niet heel erg snel is. Simpele casual-games zijn allemaal geen probleem, maar met moderne games zal de laptop (en vrijwel alle andere in deze prijsklasse) het toch wat moeilijker hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals superjona al aangeeft is de Samsung NP300 geschikt voor het door u geschetste gebruik. Mijns inziens ook de beste keus uit de 3 opties. Prima laptop.

Ik weet niet wat de interesses van uw zoon zijn, maar mocht er een grote kans bestaan dat hij binnen een jaar (of twee) wil gaan 'gamen', dan komen de grafische tekortkomingen van de Samsung NP300 snel aan het licht.

Opties en een kleine vergelijking t.o.v.

Samsung NP300:

GPU (videokaart): 'Intel HD 3000' #539 in de GPU Benchmark List

CPU (Processor): 'Intel Core i3 2350M' #462 in de CPU Benchmark List

'Belangrijke' specificaties: 4 GB RAM / 15,6'' scherm / 500GB HDD / €499

------------------

Asus A55:

GPU (videokaart): 'Intel HD 4000' #359 in de GPU Benchmark List Stijging #180

CPU (Processor): 'Intel Core i5 3210M' #289 in de CPU Benchmark List Stijging #173

'Belangrijke' specificaties: 4 GB RAM / 15,6'' scherm / 500GB HDD / €519,90 + €20,90,-

Pavilion g6:

GPU (videokaart): 'Radeon HD 7670M' #295 in de GPU Benchmark List Stijging #244

CPU (Processor): 'AMD A10-4600M' #390 in de CPU Benchmark List Stijging #72

'Belangrijke' specificaties: 6 GB RAM / 15,6'' scherm / 1TB HDD / USB 3.0 / €549 + 2GB RAM / USB 3.0 +500GB HDD / + €50,-

Nu weet ik dat de opties die ik aanlever boven uw budget liggen en dit is niet met opzet. €500 is een behoorlijk bedrag voor een laptop, maar met 2 of 5 tientjes extra bent u (en uw zoon) gegarandeerd van een laptop die , aanzienlijk beter presteert. Eentje die de vraag naar zwaardere games/HD-film(pjes) de komende jaren aankan. Het zou enorm zonde zijn als er over 2 jaar na aankoop, van bijv. de Samsung NP300, een nieuw(-ere) laptop op het verlanglijstje van uw zoon staat.

Als het enigszins mogelijk is om die paar tientjes extra te kunnen missen, of wellicht wil uw zoon zijn spaarvarken zelf wel tegen de muur gooien ;) dan raad ik aan om de Pavilion g6 aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft natuurlijk altijd uw keuze, als u slechte ervaringen heeft met HP en om die reden geen HP meer aan wilt schaffen kan ik dat begrijpen. Neemt niet weg dat de Pavilion g6 één van de best presterende laptops is in haar prijsklasse. Snap alleen niet waar de €700 vandaan komt? De laptops die ik als optie aanbood zijn respectievelijk €519,90 &€549 euro. Als u, zoals u aangeeft, bereidt bent iets meer uit te geven en de HP per definitie afvalt, zou ik de Asus A55 proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HP g-serie is een van de slechtste die ik ooit gezien heb(slechte bouwkwaliteit)

HP dv6000 en Presario CQ61 zijn in minder dan 2 jaar defect gegaan.

Ook koop je beter geen Acer, ook slechte bouwkwaliteit.(bij Acer en Packard Bell draaien ze elke cent 3x om, om hem daarna toch in de zak te houden)

Je koopt beter een Asus of een Samsung.

Ik heb zelf al 1 jaar een Asus N53SV en dat vindt ik een goede laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.