Ga naar inhoud

kan geen windows installeren op nieuwe pc

Glekke

Aanbevolen berichten

Heb me dus een nieuwe pc aangeschaft. Nieuw moederbord, processor, voeding, geheugen en videokaart. De case, HDD's en cd drive heb ik gehouden van het oude systeem.

Dus ik heb alles gemonteerd en aangesloten. Dan wil ik opstarten van cd, voor win7 te installeren, na het laden van bestanden blijft het win7 logo staan en uiteindelijk zegt die dat er bestanden missen en dat ik moet rebooten.

Bij win xp laad hij de bestanden, en dan blue screen met de melding dat ik de schijven moet controleren.

Ligt dit aan de harde schijven? Aangezien deze niet mee vernieuwd zijn.

Niet dat ik schijven ga kopen voor niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit je HD's eens aan op de witte connectors, en je cd of dvd station op de zwarte.

Worden er in Windows 7 tijdens de installatie geen harde schijven gevonden?

Welk besturingssysteem wil je eigenlijk op de pc installeren? Windows XP of Windows 7?

Mogelijk word het probleem veroorzaakt door missende drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal dit eens proberen. Wil graag win7 erop. Had xp geprobeerd om een foute installatie cd uit te sluiten.

En win 7 ziet de schijven wel. Als ik 15min wacht, komt het 'Windows installeren' scherm. Daar kan ik de HDD's formatteren enz. Dan selecteer ik de taal, daarna krijg ik foutmeldingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.