Ga naar inhoud

Poorten openen voor FIFA 13

Jerser

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik kan bijna zo goed als onmogelijk deftig online spelen op FIFA (ligt echt aan EA, zijn er veel die die problemen hebben) maar ik wil eens testen of het toch niet aan mij kan liggen. EA adviseert om de volgende poorten te openen of te forwarden als er problemen zouden optreden.

UDP: 9565; 9570; 9000 - 9999; 3659

TCP: 9946; 9988; 42124; 10000 - 20000; 3569

Helaas weet ik compleet niet hoe ik hier aan moet beginnen om dit te openen of te forwarden. Kan er me iemand uitleggen waar ik deze poorten vind, en hoe ik ze moet openen of forwarden?

Mvg Jerser

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Heey iedereen!

Ik had al eens een topic geopend, i.v.m. mijn poorten openen voor FIFA 13. Daar kreeg ik geen reactie op, dus dacht ik ik open een nieuw topic met een ander onderwerp. Ik heb van EA een mail gekregen om te laten zien hoe ik mijn poorten kan openzetten. Er waren verschillende mogelijkheden hoe het kwam dat ik niet online kan spelen en vaak verbinding met de servers verlies maar daar ligt het niet aan. Met mijn firewall kan ik probleemloos spelen. Dan zijn er nog 2 dingen over. Poorten openen of dit :

Internetbeveiligingssoftware Internetbeveiligingssoftware blokkeert of filtert gegevens die noodzakelijk zijn voor het goed functioneren van de software. Controleer je internetbeveiligingssoftware en pas de instellingen aan, zodat Fifa 2013 verbinding kan maken met het internet.

Er stonden nog andere dingen in die mail, maar daar ben ik niks mee. Dus mijn vraag is, hoe kan ik checken en instellen of die dingen voor storing zorgen tijdens het verbinden met EA?

Dan mijn 2de mogelijkheid. Dat is poorten openen. EA gaf me een website Port Forwarding FIFA 13 on the Belgacom B-Box2 - PortForward.com

waar ik kon zien hoe ik mijn poorten kon openen. Mijn vraag is nu, is dit veilig? Ik zou heel graag online willen spelen zonder problemen, maar ik wil graag weten of het veilig is. Kan ik ook nadat ik mijn poorten geopend heb, ze weer sluiten? Ook nog een klein detail: Op FIFA 12 had ik veel minder verbindingsproblemen....

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en als ik meer uitleg moet geven doe ik dat graag!

Mvg Jerser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je berichten samengevoegd...door telkens maar nieuwe topics te blijven openen wordt het één kakofonie en verliest iedereen het overzicht.

Wanneer je dan nog begint met in je eigen topics te reageren en ze te bumpen staan deze niet meer gekend als onbeantwoorde topics en verdwijnen ze vrij snel in de massa...dat heb je nu reeds twee keer mogen ervaren...:dong:

Ik vraag een collega om je probleem te bekijken, kan je ondertussen alle componenten vermelden (merk en type) die je gebruikt voor je internetverbinding ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poort forwarden is nooit veilig maar soms moet je een poort openen om goed te werken.

Ook zeggen ze dat ik een static IP adress moet maken. Setting a Static IP Address in Windows 7 - PortForward.com.

Op zich is het veilig mits je enkel de pc een static IP adres geeft.

Maar als je een poort open naar static IP adres van de pc dan is de pc minder veilig maar het kan noodzakelijk zijn voor een programma zoals Fifa om online te spelen.

Nu is het wel niet zo dat iedereen plotseling in uw documenten kan komen en maar enkel aan de programma waarmee je een poort moet openen.

In raad wel aan om zeker een firewall te installeren op de betreffende pc.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, er is normaal gezien een firewall op mijn computer geinstalleerd. Natuurlijk wil ik dit wel eens checken of dit effectief zo is, alleen weet ik niet hoe dat moet. Weten jullie hoe dat moet? En nog iets, die static ip adres maken ga ik niet doen, dat is bullshit, want dan moet ik naar belgacom bellen om dns gegevens op te vragen of zoiets. Maar het grote probleem is, volgens die website moet ik via NAT gaan (als ik op mijn router ben ingelogd) om poorten te openen. Helaas staat er nergens NAT. Zie screen. post-32747-1417705266,6611_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.