Ga naar inhoud

Harde schijf gecrashed kan win7 er niet terug opzetten

Sjakiee

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlang is mijn Lenovo ideapad z 580 gecrashed.

Ik kreeg een foutmelding als ik hem had opgestart.

"Windows failed tostart. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.

2. Enzovoort...

File: \Boot\BCD

Status: 0xc000000f

Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data."

Ik heb illegaal weliswaar de windows 7 software gedownload (er zat geen recovery disk bij de aankoop van m'n laptop). Dit heb ik op een usb-stickje gezet met WintoFlash.

Toen ik m'n laptop opstarte met het usb-stickje ging alles goed, hij toonde het Windows logo en erna kwam er gewoon een zwart scherm met de muisaanwijzer.

Ik dacht dat er dan een installatie ging beginnen maar er gebeurt gewoon niets.

Het zwarte scherm met de muisaanwijzer blijft gewoon staan...

Zou iemand een antwoord weten op mijn probleem?

Alvast bedankt!!

aangepast door Sjakiee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden bedankt voor je antwoord.

Maar heb een legaale manier gevonden.

Heb even die guide door gelezen en gevonden hoe ik in de OneKey Rescue systeem kom.

Hiermee kan ik blijkbaar m'n laptop herstellen in de originele fabrieksstatus.

Dus ik duw op het Novo button menu (dat pijltje dus) op m'n laptop en dan krijg ik een menu waarvan ik de One Key Recovery kan selecteren. Ik kies deze uit maar dan komt er op: "A disk read error occurred. Press ctrl+alt+del to restart"

Iemand een idee wat ik hiermee moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dit even verduidelijken?

Je kunt via de One Key Rescue tool van Lenovo je pc of laptop resetten naar de oorspronkelijke staat. Hoe hij wordt meegegeven uit de fabriek. Ik heb dit geprobeerd maar blijkbaar heb ik fouten op m'n harde schijf.

Heb het programmatje Seatools geprobeerd maar gaf geen resultaat.

Ik heb deze cd ingesteld als first boot device maar het enige dat erop kwam was: "Verwijder schijven of media. Druk op een toets."

Ik denk gewoon dat m'n harde schijf zodanig beschadigd is dat hij niet meer te repareren is.

Zal vandaag nog eens binnenspringen in de winkel waar ik hem gekocht heb, hij is tenslotte nog in garantie.

Wel stom voor deze tijd van het jaar want dan zal ik m'n laptop zeker 2 weken kwijt zijn...

Iedereen toch bedankt voor me te helpen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er inderdaad naar uit dat er een probleem met de harde schijf is...enerzijds is het missen van de laptop niet echt iets waar je naar uitkijkt, maar anderzijds heb je het voordeel dat de herstelling nog binnen de garantie valt en dat je na de "wachttijd" weer kan genieten van een laptop die opnieuw (en vooral kosteloos !...) in topconditie werd gebracht.

Hou ons maar op de hoogte van de evolutie als je wil, succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad wel jammer dat ik moet wachten maar anderzijds wel goed dat hij kosteloos en goed vermaakt wordt.

Net de laptop binnen gebracht.

Als ze hem in de winkel kunnen vermaken zou ik hem binnen de 2-3 dagen terug hebben.

Maar als ze hem moeten opsturen zou het tot 3 weken kunnen duren voor ik hem terug heb.

Toch bedankt om me te helpen!

Zéér goeie website en vriendelijke mensen die direct helpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.