Ga naar inhoud

Netwerkcentrum & boot animatie

Faziri

Aanbevolen berichten

Hallo...

Ik heb vandaag 2 problemen:

• ik kan Netwerkcentrum niet openen
  • de boot animatie is niet meer die van 7 maar die van Vista (heb ik al eerder gehad)

Ik heb niks zitten doen dat een uitgesproken kans heeft deze problemen te veroorzaken, virussen e.d. zijn nogal uitgesloten, ik vertrouw al de programma's die ik heb, etc

Probleem 1: netwerkcentrum

Symptomen:

• netwerkcentrum opent niet (noch in controlepaneel, noch in netwerkmenu op taakbalk)
  • ncpa.cpl opent netwerkverbindingen ipv netwerkcentrum (normaal?)
  • icoontje van draadloze netwerkverbinding is opeens anders (eerst die parkbank van een publiek netwerk en nu een LAN-draad of hub of zo, 2 schermen en een T-stuk)

Mogelijke oorzaken:

• ik heb wat zitten tinkeren aan mijn firewall (een paar alternatieven geprobeerd, geherinstalleerd, etc... niks speciaal)
  • Virtualbox geherinstalleerd (om de netwerkdrivers te verwijderen via installer, virtual machine moet geen netwerk hebben voor mij)

Geprobeerd:

• /sfc /scannow
  • logboeken nagekeken, tijdelijke view gemaakt voor alle nieuwe events, er wordt geen enkele event getriggerd bij een poging

Opmerkingen:

• niks abnormaal te zien, nergens, venster opent gewoon niet en netwerkicoon is nogal ongewoon (maar niet per se fout)

Probleem 2: boot animatie

Symptomen:

• ipv de 7 animatie (de vliegende bollen) krijg ik de Vista laadbalk

Mogelijke oorzaken:

• echt geen idee, her-/de-/re-installatie van firewall (Comodo Firewall en frontends/interfaces voor de Windows FW) is zowat het enige dat ik heb zitten doen voordat dit gebeurde

Geprobeerd:

• /bcdedit /set {current} locale nl-NL (nederlandstalige Windows, nl-NL is de enige NL-map in C:\boot, en-US werkt ook niet)
  • /bcdboot %windir% /l nl-NL (beide punten volgens [Fix] Windows 7 Boot Screen Changed to Vista Style - Tweaking with Vishal , dit is de enige oplossing die te vinden valt)
  • in msconfig de boottime video op "standaard" gezet en daarna terug op normaal in de hoop dat het eventuele corrupte data zou overschrijven (de Vista animatie zou een teken zijn dat het scherm te klein ingesteld staat)
  • met EasyBCD nagekeken, niks abnormaal gevonden

Opmerkingen

• ik heb dit lang geleden ook al es gehad en toen (denk ik) een oplossing gevonden na lang proberen, ik weet alleen niet meer wat (en of het misschien niet zichzelf gerepareerd heeft). Het enige dat ik nog weet is dat de oplossing zelf belachelijk simpel was
  • de bestanden zijn niet kapot want mijn bootskinner kan de animatie nog lezen en spelen in de preview (Coder for Life - Project - Windows 7 Boot Updater , gebruik het al meer dan een jaar zonder problemen, recent niet gebruikt dus niet de oorzaak)
  • GRUB is niet veranderd dus de startparameters voor Windows ook niet

Hulp wordt zeer gewaardeerd... Het wordt trouwens tijd dat de echte oplossing voor die Vistabalk eens publiek gepost wordt ipv van altijd die bcdedit fix te herhalen :P

[ATTACH]23221[/ATTACH]

EasyBCD:

Windows Boot Manager

--------------------

identifier {9dea862c-5cdd-4e70-acc1-f32b344d4795}

device partition=C:

description Windows Boot Manager

locale nl-NL

inherit {7ea2e1ac-2e61-4728-aaa3-896d9d0a9f0e}

default {2bd9f5f3-0978-11e2-b6ae-002454241388}

resumeobject {2bd9f5f2-0978-11e2-b6ae-002454241388}

displayorder {2bd9f5f3-0978-11e2-b6ae-002454241388}

toolsdisplayorder {b2721d73-1db4-4c62-bf78-c548a880142d}

timeout 30

displaybootmenu No

Windows Boot Loader

-------------------

identifier {2bd9f5f3-0978-11e2-b6ae-002454241388}

device partition=C:

path \windows\system32\winload.exe

description Windows 7

locale nl-NL

inherit {6efb52bf-1766-41db-a6b3-0ee5eff72bd7}

osdevice partition=C:

systemroot \windows

resumeobject {2bd9f5f2-0978-11e2-b6ae-002454241388}

nx OptIn

detecthal Yes

vga No

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het netwerkcentrumprobleem heb ik dit ook nog geprobeerd:

-/net localgroup "Administrators" "Local Service" /add (geen resultaat)

-Windows probleemoplossing heeft niet geholpen (surpriiiiise)

Ik zal ook eens proberen in veilige modus, in het 1/1000000 geval dat dat iets uithaalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasle, ik heb herstelpunten uitgeschakeld op dit systeem. Ik maak af en toe wel een backup image, maar als ik die nu terug zet ben ik veel te veel kwijt van mijn recente veranderingen. Ik zou dat liefst voor het allerlaatst houden (deze 2 problemen kunnen echt niet permanent zijn, een van de twee heb ik al eens opgelost op een of andere manier).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat werkt ook niet...

Het gaf wel even een hoog CPU-gebruik, maar ik heb niet kunnen zien welke processen het waren. System was erbij, maar ik denk dat mijn gewone programma's het gros ervan waren.

Ik heb ook wel gemerkt dat, een van de vorige keren dat ik het probeerde te openen, TrustedInstaller een tiental seconden op 50% CPU begon te draaien, dus ik denk dat Windows ergens wel weet dat er een probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomende symptomen:

• "Herstel" opent niet
  • "Backup maken en terugzetten" opent niet
  • "Synchronisatiecentrum" opent niet
  • "Introductie" opent niet
  • "Ouderlijk toezicht" opent niet

Yippie... -_-' Enkele daarvan kunnen logisch zijn omdat ik wel bepaalde services altijd uitschakel (bv dat ouderlijk toezicht), maar bv "Backup maken en terugzetten" hoort te werken.

aangepast door Faziri
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.