Ga naar inhoud

Netwerkcentrum & boot animatie

Faziri

Aanbevolen berichten

Ik gebruik alleen maar Eusing Registry Cleaner voor het register, wat ik al jaren gebruik. Het is ook wel een deftig programma dat gewoon zijn werk doet en niks anders (niet zoals bv iobit met al die verkoopspraat en nepresultaten). Het enige dat het zoekt is bestandspaden die niet bestaan e.d., al duizend keer gebruikt en nooit problemen gehad.

Het houdt trouwens backups van al zijn cleanings bij, ik zal daar eens in kijken.

- - - Updated - - -

Register hersteld naar 18/12 en gereboot, nog altijd hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Windows Herstelschijf heeft in het verleden al veel kunnen oplossen bij mij, maar mijn CD-lezer is aan het mokken en/of mijn CDs zelf (een stapel goed verzorgde CDs met allemaal van die redmiddelen op) zijn nogal raar aan het doen.

Het andere dat ik nog kan proberen is de Recovery Environment van Samsung, daar stond een optie in om "belangrijke bestanden van Windows te herstellen". Ik vertrouw het niet echt maar ik ga ervan uit dat als Samsung zegt dat het alleen dat doet, dat dat ook echt het enige is dat het gaat doen (ook al snap ik dan niet waarom de RE het nodig vindt mijn GRUB weg te gooien als ik ernaar boot).

Ik zal de RE eens proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• met de RE een basisherstel gedaan
  • als resultaat kreeg ik daarna verschillende bluescreens meteen na het inloggen (mijn wantrouwen in de RE was dus gegrond). De ene oplossen maakte alleen maar plaats voor een andere
  • ben het beu geworden, heb hersteld naar een backup image van 3 weken geleden

Boot animatie werkt terug, de veranderingen die ik had aangbracht zal ik wel even terugzetten... maar Netwerkcentrum en die andere panels werken nog altijd niet. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]23374[/ATTACH]

Ik heb wel /verifyonly gedaan omdat er een aantal aanpassingen aan mijn systeem zijn die anders altijd gereset worden. Al die veranderingen gebruik ik al een jaar of twee, dus zij zijn niet de oorzaak van het probleem. Ze hebben in principe ook niks te maken met hetgeen er kapot is en de huidige staat van het geheel is ouder dan het vroegste moment waarop het probleem begonnen is.

• themeservice.dll, themeui.dll, uxtheme.dll, wmploc.dll: custom Aero thema voor een andere look van de vensters e.d.
  • explorer.exe: custom start orb
  • winload.exe, winresume.exe, bootres.dll: custom boot animatie

Enkele dagen geleden heb ik trouwens sfc /scannow gedaan en *wel* alles laten repareren (dus al mijn aanpassingen hierboven waren ook weg) en toen werkte het nog steeds niet.

Dus die foutmeldingen in het log van de bestanden hierboven zijn false positives...

CBS.log

SFC.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.