Ga naar inhoud

random crash van PC


Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu wel resultaat, maar het ziet er hetzelfde uit als de vorige scan

aswMBR version 0.9.9.1707 Copyright© 2011 AVAST SoftwareRun date: 2013-02-13 20:24:43

-----------------------------

20:24:43.218 OS Version: Windows 5.1.2600 Service Pack 3

20:24:43.218 Number of processors: 2 586 0x1706

20:24:43.218 ComputerName: KOOYMAN-7017FEA UserName: Jonas

20:24:43.953 Initialize success

20:24:47.265 Disk 0 (boot) \Device\Harddisk0\DR0 -> \Device\Ide\IdeDeviceP0T0L0-4

20:24:47.265 Disk 0 Vendor: ST3250410AS 4.AAA Size: 238474MB BusType: 3

20:24:47.265 Disk 0 MBR read successfully

20:24:47.265 Disk 0 MBR scan

20:24:47.265 Disk 0 Windows XP default MBR code

20:24:47.265 Disk 0 Partition 1 80 (A) 07 HPFS/NTFS NTFS 238464 MB offset 63

20:24:47.281 Disk 0 scanning sectors +488376000

20:24:47.343 Disk 0 scanning C:\WINDOWS\system32\drivers

20:24:56.265 Service scanning

20:25:02.265 Service MpKslc8c5ce04 c:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Microsoft Antimalware\Definition Updates\{0D2E7533-43A8-462F-ADFA-8525DCA042D6}\MpKslc8c5ce04.sys **LOCKED** 32

20:25:08.515 Modules scanning

20:25:14.468 Disk 0 trace - called modules:

20:25:14.484 ntkrnlpa.exe CLASSPNP.SYS disk.sys ACPI.sys hal.dll atapi.sys pciide.sys PCIIDEX.SYS

20:25:14.484 1 nt!IofCallDriver -> \Device\Harddisk0\DR0[0x8a708ab8]

20:25:14.500 3 CLASSPNP.SYS[ba0e8fd7] -> nt!IofCallDriver -> \Device\00000066[0x8a780030]

20:25:14.500 5 ACPI.sys[b9f7e620] -> nt!IofCallDriver -> \Device\Ide\IdeDeviceP0T0L0-4[0x8a744d98]

20:25:14.500 Scan finished successfully

20:25:27.390 Disk 0 MBR has been saved successfully to "C:\Documents and Settings\Jonas\Bureaublad\MBR.dat"

20:25:27.390 The log file has been saved successfully to "C:\Documents and Settings\Jonas\Bureaublad\aswMBR.txt"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja. Ik heb op FixMBR geklikt, dat begon zijn ding te doen. Dan PC herstart, terug gescand en eerst kreeg ik dat blauwe scherm dat ik hierboven vermeld, PC begon geheugendump te doen, startte dan normaal op. Ik heb terug gescand, en dat is de log die ik dan kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil dan toch iets anders proberen.

Download zoek.exe naar het bureaublad.

  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
     
    startupall; 
    filesrcm; 
    


  • Vink nu de onderstaande opties aan.

    • Standard Search
    • Auto Clean
    • Running processes
    • Empty All Temp
    • Firefox Look
    • Chrome Look
    • Installed Programs
    • Firefox Defaults
    • IE Defaults
    • Startup Info
    • Reset Chrome

    [*] Klik nu op de knop "Run script".

    [*] Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).

    [*] Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.

    [*] Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, ik neem aan dat er nog niks is veranderd. Lijkt me geen malwareprobleem, wellicht driver- of hardwaregerelateerd, dit kan ik nu wel uitsluiten.

Download Windows Repair all in one (Portable) van deze site: Windows Repair (All-in-One) Portable Download

Druk op de blauwe download knop, dus niet op de groene want dit is een add van google.

Belangrijk plaats deze op het bureaublad.

Start het programma.

Windows 7 en Vista gebruikers rechtsklik -> uitvoeren als Administrator.

Ga naar stap 3 en ga ermee akkoord dat SFC (System File Check) gestart wordt.

Daarna ga je naar Start Repairs en klik op start.

Selecteer de volgende items en klik op restart system when finished.

waio%20rep%20list.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.