Ga naar inhoud

Verwisselbare harde schijf doet het niet


BarbaraD

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een medion pc met een hot swap drive. Dat is een soort lade waar je een SATA harde schijf kan instoppen en het geheel in de computer kan schuiven.

Dit werkte altijd goed. Ik gebruikte het met een SATA harde schijf van seagate, 750 gigabyte. Ik wilde nu een andere harde schijf er in steken maar dit lukt niet. Als ik hem er in steek terwijl de pc aanstaat, dan valt hij uit. En als ik wil opstarten dan start hij niet op tot ik die schijf er weer uithaal. Ik heb 2 schijven waarmee ik het probeer. Een seagate van 1 gig en ook een seagate van 2 gig.

Mijn eerste idee is dat die nieuwe, grotere schijven misschien meer electriciteit nodig hebben ??????

Als ik geen oplossing vind dan zou ik een USB behuizing kopen, misschien lukt het daarmee ?????

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ? Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

:-) Neen, ik druk me verkeerd uit. Ze zijn vroeger al eens geformateerd geweest en nadien heb ik er data op gezet.

Ik heb nog niet kunnen proberen om de schijf intern aan te sluiten omdat ik geen vrije kabels heb in de pc. Misschien moet ik eens proberen om de draden van de DVD drive los te maken en daar die harde schijf op aan te sluiten.

Dat zal een werkje voor morgen zijn, ik kom dan even hier terug. Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst de harde schijf naast de eerste geplaatst met de bedoeling om te booten met eerste en dat hij dan de tweede gewoon vindt. Als ik pc start doet hij niets. Geen lichtjes, geen lawaai, niets.

Mislukt, dus naar volgend plan :

Dan heb ik het geprobeerd de eerste harde schijf er uit te halen en de tweede met de aansluitingen van de eerste in te steken. Omdat de tweede geen besturingssysteem bevat heb ik de pc proberen op te starten met een DVD (ubuntu lunix).

De pc start dan braafjes op met ubuntu maar de harde schijf doet niets. Hij draait ook niet en maakt geen geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voeding van 450Watt zou dit toch makkelijk moeten aankunnen :hmmmm:

Het eerste waar ik aan denk is dat er wat mis zou zijn met de HD maar dat je het met 2 HD's van Seagate voor hebt lijkt me wel heel uitzonderlijk.

Ik zal eens kijken of ik wat meer info over deze schijven kan vinden en of het vaker voorkomt.

Hou je op de hoogte ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.