Ga naar inhoud

Verwisselbare harde schijf doet het niet


BarbaraD

Aanbevolen berichten

Wat ik niet vermeld heb (omdat ik in het begin dacht dat het niet belangrijk kon zijn) is dat de nieuws schijven niet 'los' gekocht zijn, maar ingebouwd in een externe behuizing met USB. Die had een afzonderlijke voeding. De voeding was stuk en dat was de reden dat ik de behuizing heb opengebroken en de harde schijf heb uitgehaald.

Het was een maxtor onetouch4. Misschien dat schijven die ingebouwd zijn in een externe behuizing meer electriciteit nodig hebben ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik de HD's eens proberen op een ander pc mocht je die mogelijkheid hebben, als je dan hetzelfde resultaat krijgt mag je er wel van uitgaan dat er wat scheelt met de HD's.

Deze HD's zijn eigenlijk hetzelfde als je gewoon in je pc terug vind en ook het stroomverbruik is gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Heb die mogelijkheid niet echt. Ik denk dat ik zo een lege externe behuizing zal kopen om met USB aan te sluiten. (Tips hiervoor ? ) Hopelijk lukt het want er staat toch belangrijke gegevens op. Een mens doet dan eens zijn best om backups te pakken en dan sneuvelt de backup zelf :-(

Bedank voor uw hulp tot hiertoe, ik houd je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo, ik ben terug.

Ik heb ondertussen een externe behuizing gekocht waar ik mijn harde schijf kan instoppen om via USB met de pc te verbinden.

harde schijf erin, power on en dat is alles. Of dat zou het moeten zijn. harde schijf geprobeerd waarvan dat ik weet dat hij goed is, en dat werkte ogenblikkelijk. Power on en de harde schijf begint dadelijk te draaien en de gegevens kan ik benaderen via de pc.

Met de twee probleemschijven lukt het niet. Als ik ze er in stop, dan beginnen ze zelfs geen geluid te maken en/of te draaien. Er moet dus iets hardwarematig kapot zijn. Het is nog altijd vreemd dat beide schijven dit hebben. Ik geloof niet dat dat toevallig is dat dat op hetzelfde moment stuk gegaan si. Ik veronderstel dus dat er een kortsluiting moet geweest zijn of zoiets die die schijven kapot heeft gemaakt ??????

Wat de reden ook mag zijn, ik kan nu nog altijd niet aan mijn data van op die schijven. Zou hier nog een oplossing voor te vinden zijn. Harde schijf openmaken en een stuk vervangen (motor of zo ?) door 1 van een wekende schijf. Waarschijnlijk moeilijk, maar ik wil wel alles proberen om mijn bestanden terug te krijgen. Iemand enig idee ? Misschien moet ik een nieuwe topic starten met het nieuwe probleem.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kun je zelf geen HD herstellen om aan je data te kunnen, als je data zo belangrijk voor je is zou ik opteren voor een data recovery bedrijf.

Deze herstellen je HD in een special daar voorziene ruimte waar de regels strenger zijn dan in een ziekenhuis.

Hiervoor gebruiken ze meestal een nieuwe HD van precies hetzelfde type en serie en afhankelijk van wat er stuk is vervangen ze door nieuwe onderdelen. Het enige nadeel is de kostprijs en dit wil wel eens oplopen tot 700- 800€

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.