Ga naar inhoud

Windows 7 opnieuw installeren

braidon

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik heb een asus a52d, en ik ben van plan om windows 7 opnieuw te installeren. De laptop is traag geworden en het politievirus heeft een keer toegeslagen. De virussen zijn weg denk ik, maar de laptop is niet meer wat het ooit was en dus tijd voor een herinstallatie. Ik heb geen cd voor windows 7 dus maak ik gebruik van de geavanceerde herstelmethode in Windows. Ik heb nog geen recovery DVD aangemaakt, en nog niet van alle bestanden een backup gemaakt.

Ik heb een aantal vragen:

- Is zo'n recovery DVD noodzakelijk voor een herinstallatie?

- Worden drivers automatisch opnieuw geïnstalleerd?

- Moet van alles wat op de D schijf staat, een back-up worden gemaakt of staat dit veilig?

- Bij Windows opnieuw installeren onder geavanceerde herstelmethoden staat: Windows installatie schijf vereist. Deze heb ik niet, Kan ik deze zelf aanmaken?

Verdere tips zijn zeer welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt in het andere topic (klik erop) niet meer gereageerd op het gene je NOG moest uitvoeren.

Ik zou als ik jouw was toch het gevraagde uitvoeren en dan kijken hoe de PC reageert.

Want:

Je hebt een installatieschijf nodig voor het gene wat jij vraagt:

- Bij Windows opnieuw installeren onder geavanceerde herstelmethoden staat: Windows installatie schijf vereist. Deze heb ik niet, Kan ik deze zelf aanmaken?
Zo'n schijf kan je dus niet zelf maken.

Je kan wel de laptop terug naar fabrieksinstellingen zetten, dus zoals de dag van aankoop indien er nog een herstelpartitie aanwezig is op je laptop.

Je persoonlijke bestanden en geïnstalleerde software, instellingen .... ben je kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de laptop terug naar zijn fabrieksinstellingen te brengen dien je onderstaande procedure te volgen:

Recovery via de interne Recovery Partitie:

1. Start het notebook (opnieuw) op en druk gelijk herhaaldelijk op < F9 >.

2. Druk op de Enter toets om de Windows Setup [EMS Enabled] te selecteren.

3. Lees het scherm “ASUS Preload Wizard” zorgvuldig door en druk op Next.

4. Selecteer nu de gewenste Recovery optie:

Recover Windows to first partition only.

Deze optie zal alleen de eerste partitie (C: schijf) verwijderen, waardoor de gebruiker nog gebruik kan maken van andere partities.

Recover Windows to entire HD.

Deze optie zal alle partities op de harde schijf verwijderen en ze samenvoegen tot 1 nieuwe systeem partitie (C: schijf).

Recover Windows to entire HD with 2 partition.

Deze optie zal alle partities op de harde schijf verwijderen en er 2 nieuwe partities van maken: “C” (60%) en “D” (40%).

5. Volg de nieuwe instructies op het scherm om de herstelprocedure af te ronden.

Meer info kan je hier vinden.

Maak, voor je de laptop terugzet naar zijn fabrieksinstellingen, eerst een kopie van alle belangrijke bestanden (documenten, afbeeldingen, contactpersonen, bladwijzers, ... ) op een externe geheugendrager.

Een lijstje van de geïnstalleerde software kan je maken met Installed Program Printer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.