Ga naar inhoud

Wifi verbinding

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb thuis 1 pc, 3 laptops, 4 telefoons, 3 tablets allemaal op de wifi. En ze hebben allemaal goed bereik in heel het huis. Nou is er 1 van de laptops heel raar bezig. Als je op de bank ( 2 meter van de router afzit ) dan heeft hij gewoon goed bereik op de wifi. Zodra ik aan tafel ga zitten ( 5 a 6 meter van de router ) dan is hij wel verbonden maar geen internettoegang. Er staat dan een stoel voor. Als ik die stoel weg schuif dan is hij iets eter de verbinding. Het rare is als ik een verdieping hoger ga zitten, met een betonnen vloer ertussen, dat ik gewoon 4 streepjes verbinding heb. En als er een stoel voor staaat aan tafel wel verbonden maar geen internettoegang.

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radioverbindingen zijn erg onvoorspelbaar :dong:.

Een kleine verplaatsing van de antenne of een obstakel kan kan soms al problemen geven. Een veel voorkomende storingsfactor die haast niet te vinden is wordt "reflectie" genoemd. Hier wordt een op zich sterk signaal door bepaalde objecten weerkaatst waardoor het signaal verstoord wordt (vergelijk het met een nagalm in audio.

In jou geval lijkt het me het beste een beetje te experimenteren met de plaatsing van de laptop.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.