Ga naar inhoud

Computer valt soms uit met een BSOD's en sommige programma's werken niet goed.

Gast DaStefann

Aanbevolen berichten

lijkt me een goed plan.

ik begin de test vannacht wel als ik naar bed ga! is er ook een soort test om het moederbord te checken? ik hoorde van een vriend dat het daar ook wel eens aan zou kunnen liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan nog alle kanten op, maar door verschillende onderdelen één voor één uit te sluiten komen we al een heel eind ;-)

Een softwarematige test bestaat niet zover ik weet, wel bestaan er PCI kaarten om je moederbord een reeks van tests te laten doorlopen en waar fouten door een bepaalde code worden vermeld op een display op deze kaart.

Maar een goede kaart kost vele malen meer dan een nieuwe hardware :dontknow:

Wat je wel zou kunnen doen is om de condensators een na te kijken of deze niet bol staan, dit wijst ook wel eens op een falend moederbord.

Maar houd ons maar op de hoogte of MemTest iets oplevert :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is minder goed nieuws, je geheugen veroorzaakt fouten :hmmmm:

Ben je een beetje handig met hardware?

Haal de stekker uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf statisch te ontladen.

Je hebt twee geheugen latjes in deze pc, haal er eens ééntje uit en kijk dan eens of het opgelost is.

Desnoods gebruik je MemTest terug om zeker te zijn.

Als het niet opgelost is wissel dan de geheugen latjes eens zodat je steeds met één latje de MemTest uitvoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.