Ga naar inhoud

macro probleem

marcdb

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw is onthaalmoeder en haar administratie heb ik een beetje geautomatiseerd. En dat werkt goed.

Er zijn mappen gemaakt op naam van de kindjes waar uiteindelijk de opvanggegevens in geplaatst worden vanuit een gezamelijke map.

Hiervoor moet ik telkens er een kind bijkomt of wegvalt ( na twee jaar) een subroutine aanpassen, aanmaken of vewijderen.

Het is de volgend subroutine. De naam van het kind is vervangen door Trezeke Bees om problemen te vermijden

Sub TrezekeBees()

Sheets("Trezeke Bees").Select

ChDir _

"C:\Documents and Settings\Lieve\Mijn documenten\Lieve\Trezeke Bees"

Workbooks.Open Filename:= _

"C:\Documents and Settings\Lieve\Mijn documenten\Lieve\Trezeke Bees\Trezeke Bees.xls"

Windows.Arrange ArrangeStyle:=xlTiled

Windows("Verslag maand.xls").Activate

Sheets("Trezeke Bees").Copy Before:=Workbooks("Trezeke Bees.xls").Sheets( _

2)

ActiveWindow.ScrollWorkbookTabs Position:=xlFirst

Sheets("Trezeke Bees").Move Before:=Sheets(1)

WelkeMaand = Range("H3").Value 'Hier staat de maand vermeld in cel H3

Sheets("Trezeke Bees").Name = WelkeMaand

ActiveSheet.Shapes("Button 1").Select 'deze knop moet weg

Selection.Delete

ActiveWorkbook.Save

ActiveWorkbook.Close

End Sub

In het pad kunt u zien dat de naam van het kind tweemaal voorkomt. Eenmaal voor de map en eenmaal voor het Excell bestand

Graag had ik de naam ingevuld met de inhoud van een cel. Dan kan ik met een lus werken en voor alle kinderen de mappen aanpassen met slechts 1 subroutine in plaats van 6 of 7.

De subs aanpassen is voor mij geen probleem maar als ik morgen doodval dan is al mijn werk voor niets geweest.

Mijn vrouw is niet zo begaan met Macro's. Ze vindt die dingen ongelooflijk goed en handig voor gebruik.

aangepast door marcdb
type fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens een facturatie progje gemaakt, dat moest opgeslagen worden onder "Naam&Factuurnr." in J2

Daar heb ik onderstaand stukje code voor gebruikt, ook van een forum geplukt.;-)

Deze code ook weer in ThisWoorkbook achter een knoppie.

Sub Bewaren()
Dim pad As String, filenaam As String
Application.ScreenUpdating = False
pad = docadres
filenaam = Replace(Replace(Replace([J2].Value, ":", "-"), ".", ""), " ", "") & ".xls"
'de rest van de code
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=filenaam
With ActiveWorkbook
   .Saved = True
   .Close
End With
MsgBox "File is opgeslagen"
End Sub

dokadres "C:\Documents and Settings\Lieve\Mijn documenten\Lieve\.......

Nu krijgt iedereen een eigen file in dit pad met de naam uit J2.

Natuurlijk kun je voor J2 een andere cel gebruiken, maar dat wist je ook wel denk ik.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.