Ga naar inhoud

Fan van de CPU blijft op hoge toeren draaien

jtsmit

Aanbevolen berichten

Sinds een dag of twee blijft de fan van de CPU op hoge toeren draaien. Had in een vorig forum (die al gesloten is) gelezen dat je hiervoor het progje Speccy moet downloaden en de link van de uitkomst hierover moest mailen. Hier is de link en ik hoop dat u mij hierbij kunt helpen:

http://speccy.piriform.com/results/0ygABHavs2zkKFfGy5zkcLH

Alvast mijn welgemeende dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag jtsmit,

welkom op PCH.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet ik wel wat er aan de hand is.

Het kan liggen aan je processor die te hard moet rekenen, heb jij een single core?

In bericht 1 staat een Speccy-logje waarin duidelijk wordt vermeld dat de PC van jtsmit is uitgerust met een i7-940 processor: quad-core dus...:dong:

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik ben een aantal dagen offline geweest, omdat mijn harde schijf was gecrasht. Ik heb inmiddels een nieuwe harde schijf ingebouwd + een SSD-schijf waarop windows opnieuw is geïnstalleerd. Dat was ik al langer van plan, maar de gelegenheid deed zich nu voor. Het probleem van de Fan is ook opgelost, het bleek dat de koelpasta bijna gehaal verdwenen was van de CPU, hij draait weer als een zonnetje en de FAN draait zoals het hoort. Iedereen bedankt voor de reacties en steun.Nogmaals heel veel dank.

Groetjes Jtsmit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jtsmit,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.