Ga naar inhoud

externe harddisk iomega hdd 500gb wordt niet herkend


gerard52

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 Iomega 500 GB externe harddisks die ik altijd op dezelfde manier en op dezelfde HP laptop aansluit. Sinds gisteren krijg ik bij één van de 2 de melding: "uw USB-apparaat wordt niet herkend". (De andere werkt gewoon correct)

Als ik bij computerbeheer kijk staat er: Partitie Standaard Status in orde (onbekende partititie) vrije ruimte 204GB.

Wat kan ik doen om deze disk weer te gebruiken?:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je de harde schijf al eens op een andere PC geprobeerd?

Anders vrees ik dat je harde schijf overleden is.

Wat je nog kunt proberen is om de harde schijf open te schroeven en de eigenlijke harde schijf eruit te halen en in een pc hangen.

Zie ook hier:Circuits Online - Forum - Iomega 500gb

Als dat niet lukt en de data die er op staat belangrijk is kun je een datarecoverybedrijf contacteren, dit is wel erg duur.

CHERUB :: Data Recovery - Inleiding

Data Recovery Service Nederland | Attingo Datarecovery Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bambino bedankt voor jouw reactie,

Heb de harde schijf op 2 laptops aangesloten. Op allebei hetzelfde resultaat.

Het witte lichtje op de schijf brandt wel en hij maakt ook wel het bekende vibrerende geluid.

De schijf is niet open te schroeven. Ik heb er nog garantie op en als ik hem geforceerd openmaak vervalt die, dus in dat geval kan ik hem misschien beter laten openen door iemand van de winkel waar ik hem heb gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=gerard52;370076

Als ik bij computerbeheer kijk staat er: Partitie Standaard Status in orde (onbekende partititie) vrije ruimte 204GB.

Kan je een printscreen maken van schijfbeheer met je externe harde schijf aangesloten?

Schijfbeheer bereik je via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer.

Hoe je de printscreen in een volgende bericht kan plaatsen lees je hier (klik erop).

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Gewoon een printscreen maken en deze rechtstreeks plakken in het bericht, werkt niet. Je moet je printscreen apart OPSLAAN en zo invoegen in je bericht." HOE KAN IK DIT OPSLAAN??????

Hoe je het gemaakte bestand dan invoegt op het forum wordt hieronder is uitgelegd:

Onderaan je bericht staat een knop "Meer Opties". KAN NERGENS MEER OPTIES VINDEN????

► 1. Klik op die knop Meer opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.