Ga naar inhoud

externe harddisk iomega hdd 500gb wordt niet herkend


gerard52

Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee ik heb de schijf niet altijd verwijderd via de functie " hardware veilig verwijderen". Zou het daar aan kunnen liggen dan?

Ja hij is nog in de garantie, maar dat betekent dat ik waarschijnlijk een nieuwe krijg en daar gaat het mij in principe niet om. Het liefst heb ik natuurlijk alle informatie terug die op de schijf staat en ik vrees dat dat niet onder de garantie valt.???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb de schijf niet altijd verwijderd via de functie " hardware veilig verwijderen". Zou het daar aan kunnen liggen dan?

Daar zal het inderdaad mee te maken hebben.

Het liefst heb ik natuurlijk alle informatie terug die op de schijf staat en ik vrees dat dat niet onder de garantie valt.???

Het recupereren van data valt niet onder de garantie.

Daarom de vraag om een printscreen te maken van je schijfbeheer zodat we enkele gegevens kunnen bekijken en je zo verder helpen, maar dat lukt je blijkbaar niet.

En ik vrees dan dat het gebruik van Ubuntu (klik erop) of andere data recovery software om je gegevens proberen te redden dan ook niet uitvoerbaar zijn voor jouw.

ken je iemand in de omgeving die voor jouw wel een printscreen kan maken en plaatsen in een volgend bericht of de software kunnen gebruiken om je data proberen te redden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Clarkie

Bedankt voor je interesse. Toevallig ben ik vandaag bij Staples (waar ik de harddisk heb gekocht) langsgeweest, maar daar konden ze niets doen. Ook de garantie bleek net te zijn verlopen. Ze konden hem wel opsturen naar Iomega, maar dat kan flink in de papieren gaan lopen. Dat heb ik dus maar niet gedaan.

Ze constateerden ook daar dat de disk niet ter ziele was. Het lichtje brandt nog steeds en bij het aansluiten begint er van binnen aan de trillingen te merken duidelijk iets te werken. Maar ja dat had ik zelf natuurlijk ook al opgemerkt.

Nog niets opgeschoten dus.....

gr. Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier nog eventjes het volgende meegeven:

het is niet omdat de verkoper zegt dat de garantie is verstreken dat dit daadwerkelijk ook zo is...zo kreeg ik in het verleden nog volledige garantie (vervanging van de externe harde schijf door een nieuw exemplaar) van de fabrikant terwijl de garantie volgens de verkoper verlopen was: 2 jaar in de winkel, 5 jaar bij de fabrikant...:dong:

Volgens de info die ik kan terugvinden bij iomega bedraagt de garantietermijn twee jaar, tenzij:

Klanten die hun producten binnen 90 dagen na aankoop registreren op www.iomegareg.com ontvangen een verlenging van hun garantie zodat hun garantie in alle regio’s een periode van drie (3) jaar zal bedragen. Vervangende producten komen niet in aanmerking voor een verlenging van de garantie.

Als het benaderen en recupereren van de gegevens door demonteren (slopen) van de behuizing op dit moment de hoofdprioriteit is, dan kan je perfect die piste volgen.

Anderzijds kan je hier checken of er al dan niet nog sprake is van garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt, heb de garantie even gechecked en die is inderdaad verlopen, had de disk ook nooit laten registreren, die disk is voor mij ook niet belangrijk, maar wel de informatie die er op staat, iomega kan die informatie wel terughalen, maar omdat het buiten de garantie valt, gaat me dat een hoop geld kosten, dus blijft er volgens mij alleen de behuizing slopen over en hopen dat dit redding brengt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.