Ga naar inhoud

Problemen met toegang tot externe harde schijf

Gast Shanilva Arvasia

Aanbevolen berichten

Gast Shanilva Arvasia

Beste lezer,

Sinds zondag heb ik plotseling geen toegang meer tot mijn externe harde schijf. Wat ik ook doe, letterstation wijzigen, of de machtigingen aanpassen, niks lukt. Echter als ik het op mijn mediaplayer aansluit, dan zie ik dat hij niet beschadigt is, alles staat er nog op. (mijn laptop is kapot gegaan, en de hard disk daarvan is in een externe behuizing gezet, zodat ik toch alles nog heb en kan gebruiken)

Ik heb dit eerder gehad, maar toen kon ik met oplossingen die ik gegoogled had makkelijk oplossen (letterstation wijzigen, machtigingen goed zetten)

Al googlend kwam ik op een oude post op deze site met bijna een zelfde soort probleem (april 2011) Daarin suggereerde iemand na het zien van een printscreen van de desbetreffende pc, dat er meer dan 4 partities waren en dat 1 van de redenen kon zijn waarom de schijf niet te benaderen is.

http://www.pc-helpforum.be/f182/externe-harde-schijf-niet-toegankelijk-33208/

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Shanilva Arvasia

post-41067-1417705255,5084_thumb.jpg

post-41067-1417705255,7602_thumb.png

Beste Clarkie,

Allereerst bedankt voor uw reactie. Hierbij de diverse printscreens, wat me opviel is dat ik nu bij Eigenschappen ook geen tabblad Beveiliging heb zoals ik eerder( in het verleden als ik op Eigenschappen klikte, wel had) als ik me niet vergis.

Alvast bedankt voor uw hulp.

- - - Updated - - -

post-41067-1417705255,7919_thumb.jpg

Sorry ik zag dat bij de eerste Printscreen 2x de H schijf stond, dus ben gaan kijken maar heb nu 1x de H schijf .

post-41067-1417705255,4183_thumb.jpg

post-41067-1417705255,5424_thumb.png

post-41067-1417705255,6571_thumb.png

post-41067-1417705255,6966_thumb.png

post-41067-1417705255,7215_thumb.png

aangepast door Shanilva Arvasia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Shanilva Arvasia

Beste Clarkie,

Meestal wel, maar nu dat je het vraagt, die bewuste zondag gaf hij steeds aan dat hij nog in gebruik was terwijl het niet zo was, dus heb ik het toch maar eraf gehaald...:bawling::stupido: ik ga even kijken of ik eruit kom met voorgestelde software.

Raak ik dan mijn gegevens kwijt met het proberen? (heb geen backup natuurlijk, omdat het min of meer mijn oude laptop is op die schijf)

- - - Updated - - -

Is er een manier om een backup te maken van deze schijf (ondanks dat ik hem niet kan benaderen)? Mijn logica zegt van niet... maar... zo ervaren ben ik dan ook weer niet. Het lijkt me niet moeilijk om het te proberen... ben alleen bang alles kwijt te raken. Alles maar dan alles, documenten, foto's etc etc staan op deze schijf....:sad

Alvast bedankt voor uw reactie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Shanilva Arvasia

Beste Clarkie,

Er zijn een paar dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn... als ik de J schijf dubbelklik in de recovery programma dan krijg ik niet te zien wat er allemaal erop staat. Kan dit kloppen? Ik heb het proces van recovery nog niet begonnen, omdat ik niet zeker weet of dit betekent dat er niks meer is. Ik voeg hierbij enkele printscreens zodat u kunt zien... Kan ik toch gewoon doorgaan met het proces?

post-41067-1417705256,7982_thumb.png

Groet en alvast bedankt!

post-41067-1417705256,6728_thumb.jpg

post-41067-1417705256,7179_thumb.png

post-41067-1417705256,7595_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Shanilva Arvasia

Clarkie,

Bij Ubuntu staat dat ik een cd moet maken, maar in de handleiding hebben ze het over een pc die niet wil opstarten. Maar dat is hier natuurlijk niet het geval. Moet ik toch die cd branden? Of kan ik hem gewoon draaien vanaf de opgeslagen plek bv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.