Ga naar inhoud

Problemen met toegang tot externe harde schijf

Gast Shanilva Arvasia

Aanbevolen berichten

Gast Shanilva Arvasia

Beste Clarkie,

Het lukt me helaas niet, de cd heb ik gebrand als image, maar het opstarten vanuit de cd-rom lukt me niet. (ik heb geen schijf om de bestanden op te zetten USB of harde schijf) moet maandag even één kopen.:sad Ik ben maar verder gegaan met de partition recovery, ook hier kom ik niet verder. Je zei selecteer alleen maar J, maar dan geeft hij aan dat hij de rest verwijdert, en als ik ze allebei aangevinkt laat zegt hij dat ik tenminste 1 lost partition moet kiezen. Ik snap het niet meer :dontknow:

post-41067-1417705257,4995_thumb.jpg

post-41067-1417705257,4451_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op te starten vanaf de Ubuntu cd moet je de de cd plaatsen en je pc herstarten.

Dan zie je op een gegeven moment op een zwart scherm het volgende verschijnen: "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd/dvd" druk dan op een willekeurige toets.

Verschijnt die tekst niet dan moet je in het BIOS cd/dvd station als first boot zetten.

Wat betreft de software van Easeus die heb ik ( gelukkig maar) zelf nog niet gebruikt, via deze link vindt je de handleiding.

Maar ik vrees dat in jouw geval het beste is eerst je data proberen veilig te stellen.

Dus zorg dat je beschikt over een extern medium om je data op te plaatsen.

Zorg er in de toekomst ook voor dat je altijd een back-up maakt van je persoonlijke bestanden en zeker je hardware altijd verwijderd via de functie " hardware veilig verwijderen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Shanilva Arvasia

Betse Clarkie,

Is goed, ja... ik weet dat ik een back-up moet maken :stupid:.... altijd uitstellen tot het een keer mis gaat. Ik ga morgen een externe medium regelen om mijn data op te plaatsen. Voor nu bedankt...

Groet,

Shani

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag Shanilva,

Heb je de bestanden kunnen recuperen?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.