Ga naar inhoud

Spyware cookies

Aanbevolen berichten

Ik heb een maand of 5 geleden geinvesteerd in een anti virus programma van Kaspersky . Volgens deze AV is mijn computer clean . Ik probeerde gisteren een programma uit genaamd SpyHunter 4, en deed vervolgens een scan. Deze scanner detecteerde verschillende spyware cookies en enkele tracking cookies .

In het programma SpyHunter worden de gedetecteerde cookies als niet gevaarlijk aanzien , op een schaal van 5 scoren ze 1/5 . Niet al te erg denk ik dan .

Over de werking van cookies weet ik het volgende . het zijn tekstbestanden die opgeslagen worden op mijn computer bij het bezoeken van sites, zodat bij een volgend bezoek de website in kestie weet wat ik eerder al bezocht heb en me zo makkelijker kan identificeren . (Is deze gedachte verkeerd of kan iemand mijn kennis hierin aanvullen ?)

Wat doen tracking cookies en spyware cookies nu eigenlijk ? Zijn deze een bedreiging voor het goed functioneren van mijn Windows 7 besturingssysteem ? Of hebben ze hier geen invloed op en trachten ze enkel informatie over mijn surfgedrag te vergaren ?

Ik stel me hierbij nog de vraag waarom mijn Kaspersky AV deze bedreigingen niet detecteerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die cookies zijn inderdaad helemaal zoals je ze omschrijft: een aanduiding van je surfgedrag op een bepaalde website. Dit kan een positief effect hebben, indien ze gebruikt worden om sneller informatie te genereren die je nodig hebt. Aan de andere kant kan het ook een negatief effect hebben, door je te overspoelen met advertenties die uit je surfgedrag zijn gefilterd. Maar globaal zijn cookies geen gevaar voor de werking van je PC.

Dat is vermoedelijk ook de reden waarom je Kaspersky er geen aandacht aan besteedt, omdat die vooral op zoek is naar alle vormen van besmettingen. Met Spy Hunter krijg je een ander fenomeen. Spyware cookies is een onderdeel waar dat programma naar zoekt en het zal met alle plezier ook minder gevaarlijke cookies melden. Bedoeling is immers dat je dit programma zou aanschaffen ... zo slim zijn ze wel. Maar zou me daar zeker niet door laten verleiden.

Je kan net zo goed gaan voor een gratis CCleaner, die die cookies ook opruimt. Download CCleaner. Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kape ,

Dat het programma SpyHunter niet gratis was , had ik al ontdekt , als je iets wil repareren moet je betalen. Ik kwam via het net terecht op een site waar SpyHunter aanbevolen werd, vandaar .

Ik heb het programma CCleaner gebruikt zoals jij aanbeveelde, en dit heeft gedaan wat het moest doen . Ik deed hierna opnieuw een scan met SpyHunter, wat overbodig bleek , want SpyHunter bleek nog 0 meldingen te hebben na het scannen .

Ik ben nieuw hier op dit forum , het valt me op dat jij en andere admins en/of moderators alsook alle anderen leden schitterend werk leveren .

Bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.