Ga naar inhoud

Lacie Netwerk space 2 (2T)

Barty

Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb sinds kort een netwerk hardeschijf van lacie (NETWERK SPACE 2, 2TERA).

Wanneer ik via mij laptop werk (wifi) gaat de gegevensoverdracht zeer traag. Zowel bij uploads als download vanaf de schijf.

Via bitmeter OS heb ik eens getraceerd hoe snel de gevensoverdracht ging naar de schijf en dat kwam om +-3mb/s... Dus als ik foto's bekijk moet ik telkens +-2sec wachten alvorens ik een foto kan zien.

Kan iemand mij zeggen of dit normaal is?

We hebben wel een redelijk oude router (3jaar denk ik) van concepttronic (56mb/s).

Om de hardschijf optimaal te gebruiken met wifi, welke router kunnen jullie me aanraden?

Het is ook zo dat die schijf op de zolder staat (bij de router). Schijf blijft bijgevolg constant draaien. Ik heb al via de board van lacie de ecomodus en slaapstand geactiveerd maar ik heb niet de indruk dat de schijf dan wordt uitgeschakeld...

Kan dit kwaad voor de schijf als deze constant aan staat?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download eens Teracopy en dan werkt het sneller en kies voor Free

Uw router is waarschijnlijk van het type G snelheid en nieuwe router van de N type zijn veel sneller.

Het kan zijn dat Windows steeds contact neemt met Lacie en dat daardoor niet naar energie besparend gaat.

Contant aanblijven is op zicht niet zo erg maar dan verslijt het ook vlugger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download eens Teracopy en dan werkt het sneller en kies voor Free

Uw router is waarschijnlijk van het type G snelheid en nieuwe router van de N type zijn veel sneller.

Het kan zijn dat Windows steeds contact neemt met Lacie en dat daardoor niet naar energie besparend gaat.

Contant aanblijven is op zicht niet zo erg maar dan verslijt het ook vlugger.

bedankt voor de info!

Ik zal deze avond eens wat zaken uit proberen.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.