Ga naar inhoud

Problemen met Windows 7

Compuprutser

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

In deze draad gaat het over enkele problemen die ik de laatste weken heb gehad met Windows 7. Alle aangedragen suggesties heb ik uitgevoerd, zonder het gewenste resultaat. Windows Update doet het u helemaal niet meer er komt een melding dat er niet kan worden gezocht naar updates.

Er zijn ook meer problemen bijgekomen! Ik vraag mij af, of die kunnen zijn veroorzaakt door Tune-Up en/of door de SSD (32 GB) waar Windows op is geïnstalleerd. Een SSD is maar een beperkt aantal keren te beschrijven, heb ik gelezen.

De gebruikersbestanden heb ik trouwens opgeslagen op de D:-schijf, op de manier die hier beschreven staat.

Opsomming van de problemen:

• Ik kreeg een paar keer blauw scherm bij afsluiten, maar kon zo snel niet lezen wat er gemeld werd
  • Bij het opstarten kwam er 2 keer een zwart scherm met meldingen over bestanden waar iets mee was. Het vloog zo snel voorbij dat ik ook dat niet kon lezen.
  • Daarna kwam de pc bij het opstarten terecht in "opstartherstel"; nadat dat was uitgevoerd, kwam hij er direct weer in, en startte toen normaal op.
  • Iedere keer bij opstarten wordt schijfcontrole voorgesteld, maar dat annuleer ik dan. Ik ben bang dat er nog meer problemen komen en dat Windows straks helemaal niet meer opstart.
  • Tijdens het opstarten komt er een window over een 16-bits MS-Dos Systeem: "Windows/system/runonce.exe. NTVDM has encountered an illegal instruction CS:0600 IP : 01 OP: ff ff ff 49 00. Choose 'close' to terminate the application."
  • In Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen -> Windows onderdelen ... krijg ik geen enkel onderdeel van Windows meer te zien.
  • CorelDraw Essentials 4 wil niet meer opstarten. Repareren lukt niet en verwijderen ook niet.
  • In Word 2007 kan ik niet meer opslaan als pdf.

Ik weet echt niet meer wat ik hiermee aan moet en ben bang dat uiteindelijk de pc helemaal niet meer opstart en ik dan veel data kwijt ben.

Ik hoop echt dat 1 of meer forumleden mij uit deze problemen kunnen helpen.

Mvg,

Henk

- - - Updated - - -

Nog wat vergeten:

De computer is meermalen gescand met GData en Spybot - Search and Destroy. Daarbij zijn geen virussen of malware gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af, of die kunnen zijn veroorzaakt door Tune-Up en/of door de SSD (32 GB) waar Windows op is geïnstalleerd
Dat hangt er vanaf wat je met Tune-Up precies hebt gedaan?

Vermeld ook eens het merk en precieze type van je SSD?

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al eerder geprobeerd een herstelpunt terug te zetten, maar kon niet meer ver genoeg terug in de tijd.

In Tune-up kan ik wel een undo uitvoeren, maar of dat helpt?

Na dat register opschonen heb ik ook nog - op advies van een Microsoft site die ik niet meer weet - de map c:\windows\softwaredistribution hernoemd in softwaredistributionold. Dat loste niets op, integendeel. Sinds ik dat heb gedaan, kan ik geen windowsonderdelen meer uitschakelen, zoals ik hierboven al schreef. Dat hernoemen maakt alles alleen maar erger.

Zijn er nog andere adviezen te geven om alle problemen te herstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.