Ga naar inhoud

Problemen met Windows 7

Compuprutser

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...

Schijfcontrole uitgevoerd, Windows start nu op en werkt. Maar de eerder beschreven problemen zijn er nog.

Ik denk dat ik Windows maar opnieuw ga installeren, om van alle narigheid af te zijn. Maar hoe stel ik mijn instellingen enz. veilig?

Windows staat op de SSD van 32 GB, samen met nog wat andere software en de rest staat op de HD. Ook de gebruikersbestanden staan daar, via een link vanaf C:

Op C: staat ook CorelDraw Essentials 4, die niet meer werkt, en ook niet is te verwijderen of repareren. Moet ik de programmafiles daarvan maar gewoon wissen?

Hoe moet ik te werk gaan om na her-installatie alle verwijzingen naar gebruikersbestanden (3 gebruikers) weer goed te krijgen?

Mvg,

Henk

aangepast door Compuprutser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk mailprogramma gebruik je en welke browser?

Hoe je jou persoonlijke mappen verplaatst kun je hier lezen.

Op je C hoef je niets te wissen, dit kan je doen bij de herinstallatie.

Je kan je SSD wissen door een Secure Erase uit te voeren of je kan waarschijnlijk een tool van Intel gebruiken.

Meerdere instellingen die je kan nalopen voor het gebruik van een SSD vind je alvast hier.

Mocht je drivers nodig hebben kun je deze alvast op voorhand downloaden.

En wees voorzichtig met tools die beloven je systeem sneller te maken en op te ruimen deze doen vaak meer kwaad dan goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor e-mail gebruik ik Outlook 2007 en mijn browser is Firefox.

Als ik toch opnieuw installeer, kan ik meteen Outlook 2010 installeren. Dan kan ik toch alle bestanden uit Outlook 2007 daarin terughalen?

Verplaatsen van persoonlijke mappen heb ik al veel eerder gedaan, ze staan op de harddisk. Windows "weet" dus dat ze daar staan

Maar als ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd en de gebruikersaccounts opnieuw heb genaakt, hoe zorg ik ervoor dat Windows dan weer "te weten komt" dat die mappen op die andere schijf staan? Dat snap ik nog niet.

Is TuneUp zo'n programma dat meer kwaad dan goed doet?

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de Outlook data bestanden (de berichten en de adres bestanden) kan je die onder Outlook 7 "exporteren" en nadien in outlook 10 "importeren". Je vind die opties onder het "Bestand" menu.

Succes

PS: Ik gebruik ook "Tuneup" utilities en heb er nog geen problemen mee gehad, of het heel veel goed doet weet ik ook niet, maar het is voor mij een handige maner om bepaalde "onderhouds" taken die ik anders manueel zou doen, automatisch te laten lopen.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

Maar ik had meer belangrijke vragen:

Maar hoe breng ik de favorieten uit Firefox over naar de nieuw geïnstalleerde Windows?

En hoe koppel ik de gebruikersbestanden die nu op de D-schijf staan, straks weer aan de nieuw gemaakte gebruikersaccounts op C:?

Staat Windows dan toe dat ik vanuit die nieuwe gebruikersaccounts weer verwijzingen maak naar de gebruikersbestanden op D:?

MVg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je je favorieten uit Firefox over kunt brengen lees je hier(klik erop).

Sla dit bestand op je D-schijf op en voor de zekerheid zou ik je willen adviseren het tevens nog op een usb-stick op te slaan.

Hoe je de gebruikersbestanden die nu op de D-schijf staan, straks weer aan de nieuw gemaakte

gebruikersaccounts op C koppelt lees je hier.

Onder normale omstandigheden mag het maken van wijzingen van je gebruikers mappen naar een andere locatie geen probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.