Ga naar inhoud

Wifi range extender instellen als repeater

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Sinds kort zijn wij verhuisd naar een woning met meerdere verdiepingen. Hierdoor is met name op de tweede etage het Wifi signaal zeer zwak. Om alle verdiepingen toch voldoende bereik te geven heb ik - in aanvulling op mijn wireless router (Sitecom Gigabit 300N) - een range extender aangeschaft (Sitecom WLX2001).

Het installeren van de extender ging op zich vrij vlot. De connectie met mijn router was zo gemaakt en in mijn netwerk verscheen de extender prima met een sterk signaal op beide verdiepingen.

Echter, de extender heeft de naam: [netwerknaam]_EXT, terwijl mijn router gewoon oorspronkelijke [netwerknaam] heeft behouden. Op zich kan ik op beide netwerken inloggen met dezelfde WPA2 code, maar wat vervelend is, is dat bijvoorbeeld mijn mobiele telefoon standaard connectie maakt met de router. Wanneer ik naar boven ga, blijft hij vasthouden aan het zwakkere signaal en gaat niet over op het signaal van de extender.

Ik heb al de nodige fora afgestruind, maar kom nog niet tot een goede oplossing. Nu ben ik ook niet zo'n held met netwerken, maar ik zal op de een of andere manier de extender moeten instellen als repeater (wat ik ook geprobeerd heb), echter blijf ik dan het probleem houden. Dus maar even een bericht plaatsen hier. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste stegisoft,

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb in de settings van de extender bij SSID [netwerknaam]_EXT gewijzigd in [netwerknaam] en dit lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Ik heb nu ook op de tweede verdieping nog voldoende bereik, terwijl ik maar één wifi signaal zie, namelijk [netwerknaam].

Hartelijk dank voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.