Ga naar inhoud

Snel gedraad, langzaam draadloos

McMave

Aanbevolen berichten

Goedenavond allen,

iets bijzonders en ik kan er niet uitkomen.

Situatie:

Ik heb Ziggo Extra pakket met +/- 120 MB internet.

ik heb een desktop waar ik een Sitecom WLA-2000 adapter in heb zitten. Deze adapter is geinstalleerd en alle drivers zijn up to date.

Ik heb een Sitecom WLR-4003 router, met alle nieuwste software en firmware erop.

Ik heb een afstand van hemelsbreed 5 meter tussen de router en mijn PC zitten. Rara hoe kan het dan dat ik eigenlijk niet of nauwelijks internet op kan met de draadloze adapter? Met de laatste Speedtest (Speedtest.nl -) haal ik draadloos een snelheid van: 31.6 KByte/s down, 438.4 KByte/s up en 622.0 connecties per minuut.

Ik heb de situatie aangelegd via de UTP kabel en haal ik de volgende snelheden:

4035.5 KByte/s down, 666.7 KByte/s up en 1198 connecties per minuut.

Nu weet ik dat ik nooit dezelfde snelheden kan halen als ik draadloos vergelijk met bedraad, maar dat de verschillen zo groot zijn, is voor mij een groot raadsel.

Ik had hiervoor een Sitecom WL-341, maar deze had maar een klein bereik en aangezien de WLR-4003 wat groter bereik heeft, heb ik hier voor gekozen.

Tussen de Router en het modem van Ziggo (UBEE3200) heb ik meerdere kabels geprobeerd (Cat5e en Cat6), maar de snelheid veranderd niet. De modem en router staan bijna naast elkaar.

In hoeverre kan de meterkast van invloed zijn op de snelheid van de router. Zodra ik de router naast me neer zet (en tussen het modem en de router een CAT6 UTP kabel leg van 10 meter), haal ik bijna dezelfde resultaten als bedraad. Kan het bijvoorbeeld ook zijn dat het draadloze gedeelte stoort op het kastje van Ziggo?

Ik heb gekeken naar de kanalen via WiFI-Analyzer en ik heb het sterkste kanaal gekozen. Ik heb alleen de 'N' functie aangezet, zodat hij niets uitzend in A, B of G. Sitecom heeft tegenwoordig de Cloud Security, maar dat is bij deze nog niet het geval (gelukkig, want deze slurpen bandbreedte).

Wie o wie kan mij helpen. Ik heb de oude router teruggehangen en deze geeft hetzelfde probleem als de WLR-4003. Ik heb een nieuwe ontvanger geprobeerd (WLA-6000), maar ook deze werkt niet beter. Ik hoor het graag van u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De modem en router staan bijna naast elkaar

Dat mag niet want anders storen beiden draadloos kanalen.

Kan je een screen maken van de lan gedeelte van sitecom?

Maak verbinding met ziggo router en dan onderstaande doen:

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.