Ga naar inhoud

Moederbord kapot?

GRUMBLE

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vorige week deed mijn computer het van de een op de andere dag helemaal niks meer, ging niet aan niks.

Toen ben ik een beetje gaan kl0ten met ingangen enzo, om te kijken wat nou precies kapot was (voeding, moederbord etc,?) toen ging de computer opeens aan toen ik de 4pins, eps/atx12 eruit haalde.

De computer gaat alleen aan, verder op het scherm gebeurd er niks.

Ik neem aan dat dit inhoud dat 't moederbord kapot is? of zou het wat anders zijn?

hoop dat iemand me van dienst kan zijn :)

Quido.

aangepast door GRUMBLE
Link naar reactie
Delen op andere sites

....?

Hoi GRUMBLE,

welkom op PCH !

Onze welgemeende excuses als dit voor jou reeds een laattijdige verwelkoming is, maar zijn we allemaal vrijwilligers en bijgevolg dan ook niet volcontinu aanwezig.

Neem, in afwachting van concrete tips, zeker de forumregels eens door: je gaat er aardig wat nuttige info vinden...ook over het bumpen van een topic...;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

De computer gaat wel aan, maar er is geen beeld.

speelt er op de achtergrond wel iets af?

hoor je de harde schijf ratelen?

als je de computer aan zet, wacht dan een paar minuten en begin dan op de toetsen te klungelen.

komt er geluid uit?

en als je alt+f4 doet, en dan op enter drukt. schakelt ie dan uit?

want dit probleem had ik met mijn packerd hell ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vier pins power connector is de stroomvoorziening voor je cpu dus als deze is ontkoppeld dan is het normaal dat je helemaal niets op je scherm ziet verschijnen.

Je kunt het moederbord laten testen bij een plaatselijke pc boer maar ik vermoed dat het over en uit is met dat bordje.

De voeding zou eventueel nog een mogelijke boosdoener kunnen zijn als er bv een defect zit in die lijn of dat er zichtbaar iets scheef zit in die connector waardoor je geen stroom krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.